Volgers

zondag 27 januari 2013

De top is af en een nieuw project

Hallo allemaal,


Hier is-ie dan, de top van de 'Sortie entre filles', of  'Girl's Outing'. Het bij elkaar zoeken van de bloemenstoffen was even moeilijk, want ik vond het niets worden, maar na het een aantal dagen te hebben laten liggen, ging het toch nog makkelijk, en het resultaat is best leuk, vind ik.


Hij hangt even over de kerstquilt, is wel iets kleiner, maar als hij klaar is gaat hij daar toch hangen, ik vind het een echte lentequilt. DH vroeg daarnet, wat die gieter daar deed, haha, hij hoort er echt, hoor!


Marijke en ik zijn vorige week donderdag samen een dagje naar Amsterdam geweest om bij DeH&W de stoffen van de Mystery van Reiko Kato te bekijken, en we vielen er allebei voor. Ik ben nog niet zo erg ver, maar de boom zit er op.
Ik weet niet, of ik ze allemaal ga maken, maar deze vond ik zo leuk. Het is wel weer even wennen met die piepkleine stukjes, na de meisjes. Dit zijn de stofjes, zo mooi!


De heenreis naar Amsterdam ging best vlot, ondanks de sneeuw, maar terug deden we er  twee uur over om van Amsterdam naar Schiedam te komen. Maar, we zaten droog.
 
Verder ben ik weer bijna elke middag een stuk aan het quilten aan de duo penotti, met dat mooie, maar lastige patroon. Maar ik schiet nu toch (een beetje) op, al is het eind nog lang niet in zicht. Het lijkt of ik quilt als een slak, maar dat valt best mee, hoor. Het is ècht het patroon.


Wat was ik vanmorgen blij, dat ik het voetpad in ons parkje weer kon zien. Hopelijk morgen geen geglibber meer naar de bee. Van mij mag het wel weer gaan vriezen, zodat de schaatsers weer goed kunnen schaatsen, maar liever geen sneeuw meer. Maar helaas heb ik het niet voor het zeggen.

Dag allemaal, tot volgende keer,

Groetjes, Cisca

18 opmerkingen:

Berna zei

Wat een schattig lentequiltje is het geworden. Zal daar vast mooi staan als de kerstquilt weg is.
De stofjes voor de mysterie zijn ook erg leuk. Veel plezier met maken en een fijne zondag!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Een lief lentequiltje. Leuk om de DUO weer een keer te zien. Wat heb je straks een eer van je werk.
Fijne zondag.

wilma oud zei

Wat is die mooi geworden. Complimenten!!! Groetjes Wilma

carina zei

Hij wordt wel leuk je nieuwe prject, ja deze blub is niets. Wordt een binnenrommel dagje ook niet erg!

Sylvia zei

Les Filles zijn echt mooi geworden, inderdaad lenteachtig!
Mooie andere projecten, waar je ook mee bezig bent.
Succes er mee, groetjes Sylvia.

Elly (creatieveling Elly) zei

Prachtig is je quilt.
Ik ga ook meedoen met de mysterie van Reiko

Grit zei

Wunderschön und so süß.
Liebe Grüße Grit

Inge zei

Wat is het een lief en mooi quiltje geworden, Cisca!
Je nieuwe stofjes zijn prachtig, heel aaibaar ook, denk ik.

Die mysteriequilt van Reiko vind ik geweldig, maar ik ben niet zo'n ster in appliqueren en dan die kleine stukjes allemaal, pfieuw.... Doe jij het maar LOL

Fijne zondag verder,
Inge

AnitaS zei

Wat een mooie top is het geworden. Veel plezier met het appliceren.

Rosa zei

what a wonderful quilt Cisca!Love the design and pattern.Your new fabrics are very beautiful and have fun quilting that gorgeous quilt.

hugs

Lida zei

Wat een schattige dametjes en wat ben je ook al vlot met je volgende top! Succes met je steekjes, knuffel
Lida

Elly zei

Ik ga ook beginnen met de quilt van Reiko Kato. Leuk is hij he? Je duo penotti is helemaal geweldig. Ik ben er weg van, zo mooi met die kleuren.

Wietskes Quilts zei

Hoi ciska,

Hier moet ik toch wel even op reageren hoor. Je weet dat ik smoorverliefd ben op dit soort kleine poppetjes.
Wat wordt het weer super.

Groetjes

Wietske

Chris zei

Het resultaat is niet alleen maar best leuk, het is ENIG geworden!! En die van Reiko gaat ook helemaal mooi worden. Dat vind ik toch ook zo'n leuk patroon!
Veel werk hè, dat doorpitten, maar het wordt wel mooi!

Conny's-blog zei

Je quilt met de meisjes is heel erg mooi geworden zeg...........liefs.Conny

Guusje, zei

Wat is je quilt mooi geworden en wat is je eerste blok van de mysterie mooi aan het worden. Leuk dat je deze ook gaat maken.

Miny zei

Erg mooi geworden!

Groeten Miny

susiloci zei

Que trabajos tan bonitos!!!!!!!!!