Volgers

woensdag 17 december 2014

Een sunbonnet voor Kerstmis ...


          
       Elf heb ik er gemaakt, ook één voor mezelf, die al
 gezellig in de kerstboom hangt...
De andere tien gingen naar acht quiltvriendinnen, één
richting Nieuw Zeeland
en de laatste naar Engeland.


Ik heb ook leuke kerstboomhangertjes,
en andere dingen, gekregen
kijk maar eens...


Ook die hebben een plaatsje in de kerstboom, 
zodat hij
weer voller is dan vorig jaar.


Ik vind het nog steeds leuk, al die borduurtjes
in de boom.


Langzamerhand vinden alle kerstspullen weer een plaats.
De sneeuwmannen moeten ook weer tevoorschijn
komen.



Daar boven de tv hangen de vier kouwe kerels die ik pas maakte.








En deze heb ik na alle quiltdrukte gemaakt...
Hij stond vorig jaar in de Simply Vintage. Bep maakte er een patroon van.
Misschien maak ik het vrouwtje ook nog.

Dit kerstquiltje heeft Dini gemaakt. Zij heeft het machinaal 
geappliqueerd.
Wat een leuk resultaat, hè!


Dan nog even de duo penotti. Hij kwam prachtig uit de wasmachine, en na hem even in de droger te hebben gedaan, kwam hij er zo mooi uit...




Het 25-jarig bruidspaar Robin en Diana was
er erg blij mee...
En we hadden een heerlijke high tea in de Beurs in Schiedam...
heel gezellig en lekker!
Vanmiddag werd er als extra dank een prachtig kerststuk bezorgd.
Helaas heb ik er (nog) geen foto van.


Love, 

Cisca

11 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige boom
Fijn dat de quilt mooi wordt gevonden

quiltlodge gerda zei

Oh, ik ben helemaal weg van je sunbonnetjes. Je vriendinnen boffen!

FLR zei

Je boom! Wat geweldig mooi! Nooit zoiets gezien, ben er helemaal weg van. De Sunbonnet Sue is schattig, je vriendinnen boffen maar.
En nog een mooie quilt, je blog staat vol met moois!
groeten
Francisca

BezigeBijMirjam zei

Wat een leuke kersthangertjes allemaal. Je vriendinnen zullen er ook weer blij mee zijn.
En wat fijn dat de Duo Penotti een succes is geworden. Al je noeste arbeid beloond. Fijne dag, Mirjam H.

Leeanne zei

Oh Cisca! What beautiful Christmas Sunbonnets! Such a fabulous gift. Your home is looking very festive. I really LOVE the snowmen...........so many you have !

Quilting Moesje zei

Je sunbonnets zijn erg leuk en mooi:0))
Knap hoor dat je er zoveel dezelfde hebt gemaakt. Daar is toch een hoop geduld en ♥
voor nodig geweest ...
Fijne dagen gewenst hoor !



Jane in Cumbria zei

Wat vreselijk lief die sunbonnetjes! Zo ziet het er erg gezellig uit met die mooie boom!

jolanda zei

Wat ben je druk geweest voor je vriendinnen... ze zullen er vast wel heel blij mee zijn.
De sneeuwpoppen vind ik ook super... daar ben ik nou eenmaal gek op.
Alvast hele fijne dagen gewenst en een heel goed 2015!

Chris zei

Hallo Cisca. Wat een vrolijke boel bij jou met die Sunbonnetjes en ook dei 4 kouwe kereltjes. Die vind ik ook helemaal geweldig. Is daar een bestaand patroontje van?
Je duopenotti is prachtig! En ik vind ook de foto's zo leuk bewerkt. Net allemaal doorkijkjes.
Hele fijne dagen en tot volgend jaar.

quiltsathome zei

Wat maak je toch prachtige dingen !

Brigitte zei

So wonderful, your Christmas decoration. I love your tree with all these lovely ornaments. And what a neat idea to make these little sunbonnet girls into ornaments.