Volgers

donderdag 28 mei 2015

Van Samos en veel quiltblokken



Ja, we zijn weer thuis...
en ik heb nog wel een paar dagen nodig om weer bij te komen...


Hierboven ons uitzicht vanaf ons balkon,
zoveel bloemen en planten in ons 'eigen' Olympia Village,
met vriendelijke mensen,
en elke ochtend een heerlijk
en uitgebreid ontbijt.


De laatste week hebben we heerlijke wandelingen gemaakt...


Dit was ons uitzicht's avonds, als we zaten te eten...


En hierboven een straatje dat we nog niet eerder 'ontdekt' hadden...


Kijkje naar ons balkon,
we sliepen boven en beneden was de woonkamer en keuken...
en hadden we ook nog ons eetzitje buiten.
En op elke verdieping een badkamer met toilet...
wat een luxe.


Op 17 mei brandde ik in een kapelletje een kaarsje voor mijn moeder,
het was op de kop af 7 jaar geleden 
dat we halsoverkop van Samos naar huis terug moesten vliegen.
De taxichauffeur reed de straatstenen eruit voor ons,
zodat we het laatste vliegtuig van die dag konden halen.

We haalden het nog net,
die nacht is ze gestorven.
Het kaarsje branden komt van mijn man's familie,
die katholiek is,
en ik vind het een mooi ritueel,
een kaarsje branden en even aan de persoon denken, 
waar je het voor aangestoken hebt.


En heb ik ook nog wat quilterigs gedaan?
Ja, hoor,
de eerste dagen niet, 
want ik ging met verhoging weg
en heb me bijna een week 'ziekig' gevoeld,
zodat DH op een gegeven ogenblik vroeg
of we zouden vragen of we na een week terug konden gaan...


Gelukkig hebben we dat niet gedaan,
en hebben we een heerlijke laatste week gehad,
die alles goedmaakte.


De 2 sleutelhangers zijn daar afgemaakt,
en Joëlle en madame M.
waren er erg blij mee!
Geen foto, jammer...
Joëlle's werk werd duidelijk te zwaar,
maar ze wil het nog niet opgeven.
Maar of ze het volgend jaar nog doet?


Ook de kopjes van de Gossip kwamen af...


en bijna alle blokjes eromheen. Natuurlijk had ik een fout gemaakt
 bij het tekenen van de achtergrondjes, 
zodat ik ze niet allemaal kon maken.


En ook nog een aantal kannetjes en blokken ,
dus al met al
toch nog aardig wat gedaan.

En nu zit ik alweer 2 dagen moe te zijn,
maar dat hoort erbij, helaas.


Wat een lang logje deze keer, 
ik hoop, 
dat ik jullie niet te erg verveeld heb.

Liefs van

Cisca

12 opmerkingen:

Sylvia zei

Nee hoor Cisca, helemaal niet vervelend om die foto`s van mooie plekjes te zien. Heerlijk hè in een prettig klimaat en andere cultuur te zijn.
Jammer dat je je de eerste week niet helemaal lekker voelde!
En nu dus even bijkomen van de vakantie!!!
En even wennen aan het weer! (gggrr!)
Groetjes Sylvia.

Wilma Kuin zei

Wat een mooie foto's. Hier geniet toch iedereen van...
Fijn om een kaarsje te branden voor je moeder.

Ineke zei

Verhaaltjes lezen verveeld heus niet hoor. Gelukkig ben je weer beter geworden tijdens de vakantie, maar wel sneu van de verloren dagen, die je leuker had door kunnen brengen. Wat leuk dat beide dames de cadeautjes leuk vonden.
Rustig aan maar en tot de volgende blog.
http://inekehulzebos.blogspot.nl/

marga zei

Wat een mooie plaatjes je zou zo een ticket boeken en er heen gaan. Jou quiltwerkjes of werken zijn ook prachtig.
Groeten
Marga

Hennie zei

Wat een prachtige blogje, heerlijk dat we even mee mogen genieten van al dit mooi's!! En nu lekker nagenieten!! Wat een mooie sleutelhangers, super zeg!
groetjes, Hennie

Raewyn zei

Not noring at all Cisca! It's great to see your photos and see the holiday that you had. NIce that you got a bit of handwork done as well!

Leeanne zei

Looks like a very pretty place to be. Nice hand work done as well.

Conny's-blog zei

Wat jammer dat je de eerste week van je vakantie niet fit was zeg.
Maar het was er mooi zo te zien en je heb mooie dingen gemaakt in je vakantie. Lekker bijkomen nu en na genieten...............liefs.Conny

Chris zei

Niks lang en verveeld! Bij het lezen van een logje vind ik het altijd leuk om me de dingen voor te stellen, in te leven. Als je van zo'n heerlijke vakantie thuis komt, moet je altijd weer wennen, alles lijkt dan weer zo gewóón. Je hebt in ieder geval genoten, ondanks dat je je die 1e week niet zo lekker voelde. En leuk, die sleutelhangers
Dat jullie 7 jaar geleden hals over kop naar huis moesten, dat vergeet je nooit meer!
Nu maar genieten van je mooie handwerk, want het zonnetje laat hier wel behoorlijk verstek gaan.

Brigitte zei

I loved to see all the wonderful pictures from your vacations - such a lovely place to stay and relax. And nice pictures of your quilting progress as well.

carina zei

altijd leuk om te lezen wat iemand doet en beleefd! jammer dat je zo rottig op vakantie ging. Mooie fotos van een mooie omgeving en leuk die sleutelhangers. Nog een behoorlijke productie zeg. Fijn dat je de laatste week wat meer hebt kunnen genieten

pasja zei

śliczne prace :) pozdrawiam