Volgers

zaterdag 9 januari 2016

Kerst, de Band Sampler en de Stonefields


Allereerst wens ik jullie nogmaals een gezond en creatief 2016 toe!

Wat is het lang geleden dat ik geschreven heb.
Eerst drie keer in één week gevallen, de eerste twee door ongelukjes in huis,
maar
de derde keer door iets heel doms van mezelf:
ik wilde vlug een doos van de kast in mijn kamertje pakken,  
en had geen zin om een trap te pakken.
En wat doe ik?
Ik ga op een draaibare bureaustoel staan,
iets waarvan mijn jongste zoon later zei, 
dat ik hem daar vele jaren geleden voor gewaarschuwd had dat nóóit te doen.

Dus toen ik net stond, ging de stoel rijden op de gladde ondergrond,
en tegelijkertijd ging hij draaien,
waardoor ik uit de stoel geworpen werd,
en met mijn achterhoofd hard op de grond sloeg.

Een lichte hersenschudding,
en mijn nekspieren deden zo'n pijn,
dat ik een paar dagen in bed mijn hoofd vast moest houden als
ik me om wilde draaien, of omhoog wilde komen.



En daarna was ik zo druk met kerstjurkjes maken,
het werden er 9 1/2,
de laatste is (nog)niet afgemaakt.



De eerste werd verstuurd naar Angela in Engeland,
samen met een leuk klein yoyo portemonneetje
aan een sleutelhanger,
er kunnen een paar muntjes in.



We hadden een gezellige Kerst-bee bij Marijke,
jammer was dat onze Annie afscheid van ons nam,
want het komen wordt haar te zwaar.
Ze is 86 en heeft ook nog zoveel andere dingen.



maar we zullen elkaar vast nog vaak zien.
Ze wilde niet op de foto.
Wel Dini en  Inge met alles wat we voor elkaar gemaakt hadden.


Dini had dit prachtige roodborstje gemaakt,
hij stond in de laatste Quiltnieuws, 
is het geen schatje, hij hangt inmiddels in haar houten huisje!


En deze Kerst theemuts zagen we ineens bij Marijke in de hal staan,
allover geborduurd,
ze had hem al jaren, zei ze,
maar ze zette hem nooit neer.
Zonde toch!
Ik zou hem zo na willen maken.


Hier alle dingen die ik kreeg,
ook van de Sjaantjes beeleden.


Ik heb een extra rand aan de Band Sampler gemaakt,
ik twijfelde heel lang, 
maar toen hij gequilt was,
heb ik toch besloten de bovenste rand 
onderaan te herhalen.
Gelukkig had ik de stof eraan gelaten.
En nu is hij klaar om een bies te krijgen.



En toen weer verder met de Stonefields...


Ik maak ze niet meer per maand, 


Maar kies gewoon een patroon uit,
waar ik op dat moment zin in heb.
want ik weet nog niet of ik hem helemaal ga maken.


En nu de Sampler gequilt is,
ben ik weer met de Reiko Kato mystery verder gegaan.
zodat ik straks twee affo's zal hebben

Zo, dat was het dan, het was weer een heel verhaal, 
prettig weekend en tot volgende keer!

Liefs,

Cisca 

13 opmerkingen:

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Gelukkig dat je weer beter bent. Ik ga ook vaak op een draaiende burostoel staan en denk iedere keer weer dat ik dat toch echt niet moet doen! Leuk dat je rand herhaald hebt. Ziet er meer "af" uit. Je blog staat vol schattige kleine projektjes, goed voor inspiratie.

Heleni zei

Jeminee Cisca toch. Het had nog gekker kunnen aflopen. Nooit meer doen hè.....
Wat mooi dat je 2 randen aan je quilt hebt aangezet. Is meer in balans nu.
Schattige kleine spulletjes heb je gemaakt.
groetjes.

Chris zei

Nou, dat had nog veel erger af kunnen lopen, die val. Gelukkig dat het hierbij is gebleven.
Wat maak je toch een enige dingen? Dar 'jurkje', ontzettend leuk! En ik vind die extra rand super, dat maakt de quilt helemaal in evenwicht. Je Stonefields wordt ook al zo mooi. Lijkt me best heel wat werk.
En dan die kersttheemuts die je laat zien. Geweldig!! Die moet ze niet meer ergens in een kast bewaren hoor!

Sylvia zei

Nou Cisca je bent het jaar dus met vallen en opstaan begonnen!
Vreselijk gevaarlijk hè op een bureaustoel staan. in ieder geval beterschap. En wat een schattige dingen komen er allemaal voorbij, vooral die jurkjes!
De quilt sampler is ook al zo mooi.
groetjes Sylvia.

mieke zei

Oooohhhh haastige spoed .....
Gelukkig is het ' goed ' afgelopen.

Ook nog de beste wensen voor 2016.

Je bent met hele mooie projecten bezig.
grtjs Mieke

Annie Kingma zei

Gelukkig nog goed afgelopen, zo,n nare val
Mooie werken laat je zien
De sampler is mooi zo met beide randen gelijk
Groetnis Annie

Ineke zei

Nou zeg, 3x vallen, dat moet toch niet mogen! Beterschap. Wat een prachtige creaties zitten er tussen, je maakt zoveel mooie quilts en zo!
Liefs, Ineke

Martine zei

Je hebt wel pech gehad maar gelukkig goed afgelopen.
Blokjes voor de Stonefield zien er super uit.
Lieve plaatjes heb je gebruikt.

Leeanne zei

A topsy turvy start.........thank goodness you are OK!! Oh I loving seeing your row by row quilt

Guusje, zei

O wat akelig dat je zo gevallen bent. Ik hoop dat je er niet teveel last meer van hebt. Je sampler is prachtig net als alle andere werken die je laat zien, genieten is het hier.

Elena zei

Unos trabajos preciosos!!
Feliz Año!
Besos!!

Conny's-blog zei

Gelukkig gaat het weer beter met je zeg. Al dat vallen is niet goed voor je hoor. Maar je laat weer mooi werk zien zeg...........liefs.Conny

Brigitte zei

Oh my, your fall from the swivel chair sounds so very scary. Good that you only had a concussion and not something worse.
Great things to see here again. Your band sampler quilt looks absolutely gorgeous. And so do the gifts that you made for Angela. That little yoyo purse is just darling. And such lovely little things that you have received.
Have a great crafty 2016!