Volgers

vrijdag 24 maart 2017

Een centimeter, de konijntjes van Ria en een probleem

 
 De centimeter,
waarvan we het patroontje voor Kerstmis
van Ria kregen,  
is af, hierboven  de voorkant,
en hier de achterkant.
Zo is er weer een leuk hebbedingetje bij.

Ria, we hadden woensdag 'Sjaantjes' bee, krijgt er een kleinkind bij,
ze maakt een quilt met konijntjes.
Hier de eerste drie blokken, zijn ze niet schattig?
Ik ben er helemaal weg van.
Dit weekend zette ik de eerste zes blokken van de Rowdy 
in elkaar, en wat bleek,
de schuine blokjesblokken zijn iets groter uitgevallen
dan de blokken uit één stuk,
dus die blokken iets groter afgetekend,
en zo goed en zo kwaad als het ging, 
aan elkaar gezet.
Maar toen ik ze woensdag voor de bee streek,
merkte ik al dat hij niet mooi viel...
en toen ik hem gisteren aan de muur prikte,
wist ik zeker dat ik een probleem had.
Het kan zo echt niet.

Hoe kan nou zoiets, ik naai altijd heel nauwkeurig op de lijntjes.
En
waarom heb ik de blokjesblokken niet eerder nagemeten, grr...
Blijkbaar teveel op mezelf vertrouwd.

Dus...
heb ik besloten dat de blokken weer losgetornd worden,
dat de maat van de grote blokken
weer de oorspronkelijke maat krijgen,
en dat er een hele rij blokjes aan een zij- en onderkant
afgeknipt gaan worden.
Volgens mij moet dat passen.
Want om meer dan achthonderd blokjes opnieuw te knippen en in elkaar
te gaan zetten, nee, daar begin ik echt niet aan.

Duimen jullie voor me?!

Liefs, 

Cisca

12 opmerkingen:

Brigitte zei

So sorry that the blocks for your Rowdy don't fit. But I am sure that you will find a solution without having to take everything apart.
The measure tape is a wonderful small finish. And the blocks for the bunny quilt your friend is making look so sweet.

Lida zei

Succes, zal je vast wel lukken! Wordt wel een heel mooie quilt en je centimeter is echt schattig! Knuffel
Lida

marianne zei

Hallo Cisca,
weet jij toevallig hoe het patroon vd konijntjesquilt, die Ria aan het maken is,heet.?Is een scheetje !!!!
Jouw Rowdy ziet er prachtig uit en dan is het zo naar als iets niet klopt.
Groetjes,Marianne

Annelies zei

Goede oplossing. Succes ermee. Zijn erg mooie blokken.

marga zei

Ik vind het centimeter huisje leuk de konijntjes lief en snap heel goed dat je baalt van de verkeerde maat van de blokjes.
Succes met de aanpassing dat zal echt wel goed komen.
Fijn weekend.
Marga

Ineke zei

Hé bah, dat is niet leuk, sterkte en succes!
Fijn weekend

BezigeBijMirjam zei

Oh Cisca, wat vervelend voor je dat die blokken niet passen. Op nieuw beginnen zou voor mij ook geen optie zijn. Ook ik zou meten en meten en meten om de blokken passend te krijgen. En wat een snoepie die quilt met konijntjes. Is dat een patroon en ergens te koop?

Wilma Kuin zei

Wat vervelend!! Zo niet leuk...
Wat een schattige konijntjes zeg...

Conny's-blog zei

Wat een leuke cm heb je gemaakt en die konijntjes zijn zeker heel schattig om te zien. Maar wat balen dat je quilt niet uit komt zeg.
Ik hoop met je mee dat hij nu goed komt met je veranderingen die je in gedachte hebt. Hij is juist zo mooi aan het worden. Sterkte ermee he....................liefs.Conny

Chris zei

Hè bah wat vervelend dat die blokken niet passen. Even een nare klus, maar dan komt het wel goed. Zo kom je allemaal wel eens een dergelijk probleem tegen.
Die konijnenblokken zijn superleuk, zó schattig!

Guusje, zei

Wat een schattig centimetertje. En wat leuk die blokken met konijnen. Wat jhammer nou dat de blokken niet goed passen. Ik duim heel hard voor je dat het nu wel goed zit.

Régine zei

Het centimeterhuisje is echt schattig!!
Maar wat een pech zeg, dat de blokken niet goed blijken te passen....balen...
Je gaat er vast een goede oplossing voor vinden zonder een paar honderd nieuwe blokjes te hoeven maken en naaien.
Succes hoor!
Groetjes, Régine.