Volgers

dinsdag 9 november 2010

Four flowers Wednesday and three little winterquilts

Hallo allemaal,

Het was me het weekje wel: ons bed was verkocht en ging weg, een nieuw bed, een heerlijk liggende boxspring, Dear Jane-middag bij mij, een doktersbezoek, toen kwam de swap-pincussion-zaterdag van Jeannet met heel veel internetten om alle pincussions te bewonderen en ook nog bij Cora langs. Voor mijn doen dus heel erg druk. Maar toch kan ik vier bloemen laten zien, Ik heb alleen het kleine flower-quiltje nog niet gedubbeld.


Verder heb ik het Bobbinquiltje verder afgemaakt, ik was al op zoek naar een bies, maar Ria B. zei, dat dit een onafgewerkt quiltpatroontje is, en toen ik het patroon opzocht, bleek dat ook zo te zijn, dus ik moet hem alleen met quiltgaren langs de rand doorpitten, twee strikjes bovenaan naaien en een mooi takje zoeken om hem aan op te hangen.


Gelukkig dacht ik er ineens aan, dat ik ook nog een winterquiltpakketje van Bep had liggen. Ik heb het in februari op de beurs gekocht, dus ben ik daar maar gelijkj aan begonnen, voor de winter weer voorbij is. Ik heb er vandaag de laatste steekjes aan gezet, is het geen leukerd geworden?!  Ik houd erg van die stijl, van Bep zowel als van Bobbin. Ik heb bij Cora sneeuwmanneuzen gekocht, maar toch voorde neus van het stofje van Bep gekozen, dat paste toch beter.


De Dear Jane middag was zoals altijd erg gezellig, we beginnen altijd vroeg en eindigen laat. Hennie had bij Ria B. op de cursus een prachtige quilt gemaakt, ik heb natuurlijk weer geen foto gemaakt, zoals altijd vergeten. Het was een éénpersoons quilt in de Stack 'N Wacktechniek. Alle figuren waren uit één lap stof gehaald en niet één was hetzelfde.

Bij Cora's Cottage was het heel druk, ik was zaterdag net na openingstijd daar, maar de winkel was al vol. Ik heb lekker rondgeneusd, wat lapjes uitgezocht, een paar mooie bedeltjes uitgezocht en natuurlijk die neuzen, die niet op de foto staan, tussendoor koffie met apfelstrudel naar binnen gewerkt en een heleboel bekenden tegengekomen. Toen zag ik daar een winterquiltje van de hand van Ria B. hangen, die bij Cora verschillende cursussen verzorgt. Toen ik pas quiltte heb ik het cadeau gehad van één van de kinderen en ieder jaar hangt het de hele winter op ons toilet. Oorspronkelijk is het er één uit vier (ik heb alleen het winterquiltje), maar Cora gaat ze binnenkort allemaal verkopen, dus wie weet waag ik me dan ook nog aan de andere drie. Ik heb hem vanmorgen weer tevoorschijn gehaald, gestreken en gefotografeerd, dan kan hij weer netjes op zijn oude winterplaatsje.


De bedoeling van deze Wish and Wonder was, dat er twee bij Cora in de boom zouden komen en twee bij mij. Het was een freebie die ik vorig jaar van internet had afgehaald, maar na het maken was het niet wat ik ervan verwacht had. Misschien kan ik ze beter wat opvullen. In ieder geval zijn ze niet in Cora's boom gekomen, niet omdat het niet mocht, maar ik vond ze niet leuk genoeg. Misschien dat ik nog een vijfde maak, werllicht met Noel of Joy erop en dan maak ik er dan een slinger van.


Gisteren op de bee heb ik gelukkig ook nog een Farmer's Wifeblok gemaakt, want dat moest ook weer eens gebeuren. Maar ik ga nu eens heerlijk borduren, daar bedoel ik x-steekjes mee, met de stitchery kan ik even niet verder, want ik kom groen garen tekort, en daar moet je tegenwoordig een heel stuk voor reizen hier. Vinden jullie de nieuwe stitchery van Jookies ook zo leuk, ik bedenk nu, dat ik daar ook alvast mee kan beginnen, aan de niet-groene delen dan. Ik hoop, dat ik er volgende keer meer van kan laten zien.


Groetjes,
Cisca

32 opmerkingen:

Jeanette zei

gorgeous hexies. Love the red & pink fabrics.

Kate zei

Your flowers are so pretty, Your garden will be beautiful.It sounds as though you have been very busy..Kate x

Karen zei

I love your winter quilts, very homey! And, I love the flowers, the pink and red look wonderful together.

Else zei

Schitterende winterquilts, en ondanks de drukte ook wel een paar mooie blommen! Prik ze, fijne dag Else

Melody zei

Gorgeous flowers, beautiful snowmen. Thanks so much for sharing.

Narelle zei

Pretty flowers and lovely quilts.
Happy gardening.

Els zei

Wat een leuke winterquilts heb je gemaakt zeg!! Ook helemaal mijn style!

ria vogelzang zei

Wat een lieve sneeuwmannetjes en quiltjes!
Heerlijk!
En die stofjes; ook helemaal mijn stijl.... !
Geniet ze!

AnitaA zei

Wat een ontzettend leuke winterquiltjes, heerlijke kleurtjes die stoffen.
Mooie blommen ook weer !
Groetjes Anita.

Erna zei

Prachtige foto's Cisca,leuk pakketje van Bep.Ik zit hier in "mijn" Scotland te genieten van jullie blogjes...
Liefs
Erna

Theresa zei

Your snowmen are all fabulous and I like your flowers too, lovely colours.

AnitaS zei

Wat een leuke winterquiltjes zijn het. Je blommen zij ook weer mooi. Ik heb genoten van je uitgebreide log.

Mascha zei

Wat een leuke quiltjes laat je allemaal zien.
Groetjes Mascha

Nelleke zei

Hallo Cisca het lijkt wel show en tell bij jou op je blog erg leuke winterquiltjes laat je ons zien.Ook heb je mooie stofjes gekocht.Groetjes Nelleke

Brigitte zei

I love your hexigon colours. The quilt will be beautiful when finished. You have been very busy! All the pincushions I saw are lovely and I especially like your winter quilt.
www.quiltsampler.blogspot.com

Annelies zei

Wat een mooie bloemen weer en ook prachtige quiltjes. Ik krijg echt het herfst/wintergevoel.

Vivian zei

Your hexagon flowers are lovely with the red and pink together.
You're a busy, busy lady!

martine zei

Wat een leuke winterquiltjes zijn dat. Er komen gelukkig steeds nieuwe patroontjes en ideeen om weer allerlei moois te maken.

Groetjes, Martine

patricia zei

wat een leuke winterquilts heb je gemaakt.ook helemaal mijn smaak.Ik ben nu bezig met een winter/kerst van Bep.ik hoop dat Cora gauw komt met die leuke patronen.
groetjes patricia

Lida zei

Bloemen en winterquiltjes, wat een enige log heb je geschreven, ik ben weg van die schattige sneeuwmannetjes en ook jouw probeersels zijn schattig, ik denk dat als je er wat geruite strikjes en belletjes op doe het een heel leuke slinger kan worden. Ik moet nog steeds wat maken voor de boom van Cora, maar ik wilde toch niet mee doen met de prijstoestand, dus heeft het niet zoveel haast! Borduur ze (en in Maassluis is nu ook weer een borduurgaren winkeltje!) Groetjes
Lida

Lee Prairie Designs zei

Thanks for sharing all your pretty quilts. Love the little snow people!

Your flowers are lovely colors are great!

Carolyn :)

Renate Bischoff zei

It looks so great all your pink and red flowers you are doing. You have so lovely fabrics.
Renate

Yvonne aka sommeke zei

Wat een gezellig druk logje met schitterende foto's!

Patty C. zei

I loooove snowmen - Do you have a link for the freebie ?

foekie's fashion zei

Mooie hexenbloemen Cisca, maar ook je sneeuwmannen doen het goed.
Groetjes van Joke

foekie's fashion zei

Mooie hexenbloemen Cisca, ookje sneeuwmannen en je mooie lapjes vind ik erg mooi.
Groetjes van Joke

Daniëlle zei

Jammer dat ik je gemist heb een zaterdag, ik kwam net na de lunch hihi! Gave stofjes heb je gekocht joh! Lieve kouwekerels gemaakt, doen het altijd he?! De blommen ruiken heerlijk, hmmm, je hebt vast al een heel blommenveld. Mooie avond, liefs, Daniëlle

katrien zei

Jij bent ook wel druk bezig.
En wat een mooie winter quiltjes .

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk sfeertje ben je aan het showen. Vooral het winterquiltje vind ik heel leuk. Ik hou Cora maar eens in de gaten.......
Fijne avond Anita

inge zei

prachtige winterquiltjes!

Willie zei

Hallo Cisca, na drie de weken ben ik weer terug van weggeweest.Wat een geweldige leuke projecten heb je weer op je blog staan. Je lapjes en de bedeltjes zijn ook heel erg mooi.

marion zei

wat een verschrikkelijk leuk sneeuwpopquiltje........