Volgers

zondag 10 september 2017

Een workshop met Bonnie Sullivan



Dat was een lange blogpauze,
maar
hier weer eens een berichtje van mij.

Afgelopen donderdag heb ik een workshop bij 
Het Quilterspalet 
gedaan.


De Amerikaanse ontwerpster
Bonnie Sullivan,
zou daar een workshop geven, waarvoor we
een pakketje voorbedrukte stof
kregen,
voor 12 Kerstkussentjes.


Met zestien vrouwen waren we,
ik 
zat in de derde groep die dag,
maar dat was niet aan Bonnie te merken, 
ze was heel aardig, en
vol verhalen wat ze allemaal gezien had
in Nederland.

Evi en Petra hadden veel lekkers op de tafels gezet,
zodat
ik weer zwaarder wegging dan ik kwam.
;0))

We konden zelf kiezen welk kussentje we
als eerste wilden maken.


Ik koos (natuurlijk) een 
sneeuwmannetje.
De handschoen streek Bonnie er voor je op, 
de rest
was er al opgedrukt,
zodat je alleen maar hoefden te borduren.

En het appliquatie deel
moest 
natuurlijk ook met kleine steekjes worden vastgezet.
Vandaag heb ik er een (nog niet af) 
kussentje van gemaakt,
was vergeten zijn neus te borduren.
Na het dichtnaaien moet ik nog op zoek naar chenille band.


We bewonderden Bonnie's meegebrachte quilts,
die overal opgehangen waren.


Hier komen ze, behalve één, 
die mocht nog niet gedeeld worden.

En het is dat er nog zoveel ligt te wachten,
anders begon ik gelijk aan één
van haar quilts.



Ik kocht haar boek,
en vergat prompt haar handtekening erin te 
laten zetten.

Maar verder bofte ik wel, 
al onze namen werden in een mok gedaan,en 
welke naam werd er getrokken?
Jawel, 
die van mij.


Al met al een heel leuke middag,
al is het jammer,
dat ik daardoor niet naar Alkmaar kon gaan,
doordat ik er te uitgeput voor was. 


Hier thuis wordt trouwens aan een stuk Rowdy
gequilt,
en de derde rand wordt ook geappliqueerd,
voorlopig is hij niet af,
maar 
hij wordt zo mooi, al is hij niet perfect.
Maar dat hoeft ook niet.

Groetjes, 

Cisca

7 opmerkingen:

Betsy's Quilt Blog zei

Dat klinkt als een leuke workshop. En wat wordt de Rowdy mooi!

Conny's-blog zei

Dat is zeker lang geleden, maar hier ben je weer met een gezellig blogje met mooie di gen die je laat zien. Je quilt word heel mooi, maar veel werk he dat quilten, succes ermee..............liefs.conny

Brigitte zei

What a great workshop this must have been. These Christmas ornaments look so lovely. And your first is gorgeous. Congratulations on having your name drawn in the drawing.

Chris zei

Wat een leuk idee, die kussentjes. Altijd gezellig om zo'n workshop te doen. En je hebt geboft met die lootjes!

شركة المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
شركة المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Judith zei

heerlijk blogje weer! gezellig bij je gelezen.