Volgers

maandag 15 januari 2018

Toch maar....



Op mijn vorige berichtje, op nieuwjaarsdag,
vroeg Bezige Bij Mirjam me om weer eens een blogje te 
 schrijven.
Daar dacht ik zelf ook af en toe aan,
maar het kwam er niet van.
Maar bij deze toch weer eens een berichtje:


Waar zal ik beginnen, 
het is al zo lang geleden dat ik een blogje schreef. 
Er ging van alles fout met de quilts, 
waar ik aan werkte.
En ook was ik weer met teveel dingen tegelijk bezig...

De lapjes, die Janine me elke maand stuurde voor The Tribute, 
liggen netjes opgeborgen, tot het wat rustiger wordt.


Dan de Stonefields, 
die,
toen ik de blokken aan het schikken was, 
helemaal niet mooi vond.
Toen heb ik er een hele stapel tussenuit gehaald,
en zo, 
ook tijdens het naaien nog met veel veranderingen,
tot een geheel genaaid. 
 Het is geen schoonheid,
maar 
zo kan ik hem wel afmaken.


Ook was ik de malletjes kwijt voor de vliegende vogels, voor de sashings.
Ik dacht, dan maar zonder mallen,
 maar ik kwam er na veel vogels gemaakt te hebben achter
dat de maten toch niet klopten,
hoewel ik toch netjes werk.
Dus ik geloof, dat het nu maar heel gewone sashings gaan worden.

Haha, er komt nog meer,
want ook met de Rowdy ging er wat mis,
doordat ik de vierkantjes-blokken te klein had gemaakt.
En daar ik al twee randen afhad,
toen ik het merkte,
waren ze te lang geworden, zodat de sashings wel heel breed zouden worden.


Één bloempot eraf halen lukte ook niet, want dan waren ze
weer te kort, pff....

Een echte oplossing is er nog steeds niet, 
het enige dat ik kan bedenken is twee sashings te maken.
Maar zo'n vier meter stof ervoor kopen is toch een beetje veel van het goede,
dus moet ik er een keer op uit om dubbelbrede stof te zoeken,
 hopelijk is die er in twee bijpassende kleuren.

Hierboven het stuk, dat gequilt is.
Zoals ik jaren geleden bij mijn Dear Jane quilt deed,
quiolt ik ook nu in stukken, 
en 
zet later de stukken aan elkaar. 

Dit was weer een heel verhaal, de rest komt een volgende keer!

Groetjes, 

Cisca

14 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Tja soms zit het allemaal niet mee...tegen dus!
En als je ergens niet helemaal tevreden over bent, moet je jezelf er toe aanzetten om verder te gaan. Meestal komt het wel goed.
Wat een geluk dat het patchen uit stukjes bestaat, dan is er altijd wel een mouw aan te passen!
Succes verder.
Groetjes Sylvia.

Annie Kingma zei

Het lijkt anders best mooi op de plaatjes.
Maar niet passen ja daar was ik ook even goed in.
Dus ook uithalen en opnieuw.
Succes komt zeker goed met je quilts.
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Wat grappig Cisca, dat je door mijn opmerking weer een blogje hebt geplaatst. Gezellig hoor! Jammer voor je dat het met quilten even tegen zat. Op de foto zien de quilts er goed uit hoor. En ja, die Stonefields. Die blijft bij mij toch wel hoog op de WIM-lijst staan. Het gaat er zeker een keer van komen. Tot gauw! 😉🤗

Heleni zei

Ohja het bloggen schiet er bij mij ook vaak in.
Soms pech hebben met quilten hoort erbij maar is niet echt leuk. Maar je Stonefields ziet er evengoed hartstikke leuk uit Cisca.
Komt vast helemaal goed

quiltlodge gerda zei

Hoi Ciska, gezellig dat je weer een blogje hebt geschreven. Goed van je dat je ondanks alle pech toch de draad (letterlijk dit keer) ;) weer hebt opgepakt.
wat ik op de foto's zie, ziet er allemaal prachtig uit hoor!

Conny's-blog zei

Gezellig weer een blogje van jou.
Soms zit je alles tegen he en is de zin effe weg.
Maar ik vind je quilts toch erg mooi worden, dus gewoon afmaken op Jou manier hoor.............liefs.conny

Marja Rijnsburger zei

Wat een pech allemaal.
Maar wel weer leuk om een blogje van je te lezen.
Groetjes Marja

Ineke zei

Ach, wat jammer nou, zoveel pech en tegenslag met je quilt-projecten.
Wel erg fijn dat je weer een blogje hebt geschreven.

Groetjes, Ineke

marga zei

Ach dat is wel een erge tegenvaller waar je niet zo blij van wordt. Dan wordt de lol ook wat minder. Helaas ik heb geen oplossing maar als het je lukt alles af te maken is dat wel een uitdaging. Misschien jezelf een goed vooruitzicht stellen dat als je alles af hebt je aan iets nieuws kunt beginnen iets wat je altijd zo graag zou willen doen want half afgemaakte projecten blijven altijd op je schouders hangen. Dat is in elk geval zoals ik het vaak voel want anderen overkomt dit ook wel eens maar zeggen of schrijven daar niet over.
En nog even dit 4 mtr. stof kopen om iets af te maken is natuurlijk ook wel veel geld maar ik ben ook wel eens voor een goedkope oplossing gegaan en heb daar toch wel spijt van.
Je hebt al vaak veel geld uitgegeven en dat laatste is dan net iets te duur en later blijkt dat dat net niet het resultaat heeft wat je ervan verwacht had.

Veel succes met de keuzes die je maakt.
Groeten
Marga

Leeanne zei

Wishing you a trouble free 2018 and many happy quilting days! Kiwi Hugs xx

quiltsathome zei

Wat maak je mooie dingen !
Ik hoop dat je het nog weet op te lossen wat nog niet helemaal goed ging, maar dat gaat vast wel lukken.
Veel plezier met je mooie projecten.

Lida zei

Gezellig dat jij ook weer hebt geschreven, ik mis het dat we iedere morgen even bij elkaar keken en dat er zoveel creatiefs te bewonderen viel! Maar wat een beeldschone tops bij jij mee bezig! ik vind ze schitterend en wat jammer dat jij er zelf niet blij mee ben, ik hoop dat je een goede oplossing vind voor je probleem en je er toch heel blij mee ben, knuffel
Lida

Brigitte zei

In your pictures the quilts looks very good. But it's not good when you are not completely satisfied. Maybe you can make some changes to like them better.

Muggensteekjes zei

Wat een pech allemaal maar ik vind het er toch erg mooi uitzien hoor!
groetjes, Ingrid.