Volgers

woensdag 5 augustus 2009

Alweer mandjesdag

Hallo allemaal,
Vandaag weer twee nieuwe mandjes . Ik vind die met de blaadjesstof erg leuk, dat lapje kreeg ik van Inge. Vannacht heb ik nog even een hoekblokje gemaakt, zodat ik nu van alles wat heb, ik ging mijn bed uit omdat ik niet kon slapen, niet omdat ik persé nog een hoekblokje wilde maken (dit vooral voor DH, die dat niet altijd vertrouwt).
Gisteren bij de Singer een goede kleur quiltgaren voor The Stitch Cottage quilt gekocht. Hier in Schiedam hebben we geen Singer meer, maar gelukkig in Vlaardingen wel. Dus met die quilt kan ik nu ook verder.
Hoewel ik misschien beter kan wachten tot het wat minder warm is.
Het middenblok van Guute's AQ is bijna af, alleen de hoeken er nog aan. Ik zie er op Yahoo zoveel voorbij komen, heel veel mooie en enkele naar mijn smaak minder mooie (qua kleur), maar die vinden anderen vast weer erg mooi. Dat is juist zo leuk eraan. Ik heb de kleine sterren met needleturn gedaan, de puntjes zijn niet allemaal even mooi. Ik houd meer van needleturn, omdat ik dat spul, dat je plakt en waar ik weer even niet op kan komen, zo hard vind om te borduren, hoewel ik het in een country quilt wel erg leuk vind staan.
Waarschijnlijk houd ik mijn naald verkeerd vast, want de achterkant steekt nogal eens mijn middelvinger kapot.

In het weekend wilde ik een klein dingetje tussendoor maken,
dit engeltje uit de laatste Country Threads was aan de beurt. Het valt me op, dat je voor zulke dingetjes toch een heleboel tijd kwijt bent, vooral door het zoeken naar geschikte stofjes, knoopjes, lintjes e.d. De vleugels moesten eigenlijk met dat plakspul wat ik hierboven al noemde en dat was waarschijnlijk beter en makkelijker geweest, omdat het alleen maar geplakt hoefde te worden en ze goed stevig maakte. Maar als ik bezig ben kijk ik vaak niet meer en vergeet het dan. Al met al vind ik haar wel lief geworden.


Ze komt aan het rekje voor garen, dat ik bij Cora's Cottage kocht. Ik heb een paar streepstofjes voor de randen van de AQ gekocht en ook nog wat kleine lapjes en zag toen deze engeltjeskat. Cora heeft zoveel verschillende, dat het moeilijk kiezen was. Ik hoorde maandag op de bee, dat de engeltjes, die ze besteld had ook al binnen zijn, dus ik kan beter even wegblijven (LOL).





Bij de poes ook een foto van Carly, één van mijn kleindochters. Is het geen schatje, ze is verschrikkelijk wijs voor haar leeftijd, ze wordt in oktober vier. Jammer dat haar zus er niet bij staat.
Zo, nu even de krant en wat boodschappen, dan ga ik daarna op mandjesronde (en een heleboel anderen zonder mandjes,als ik tijd heb). Prettige week,

groetjes,
Cisca





12 opmerkingen:

Anja.M zei

Ook ik doe even de mandjes ronde en dat ziet er weer goed uit hier, de AQ wordt ook erg mooi.
En het engeltje hangt ook leuk bij die klosjes en ja het is best veel werk zo'n tussendoortje daar vergis ik me ook wel eens mee, zo van dat doe ik even.

yvonne zei

heel mooi aan het worden,Er gaat best veel tijd in die kleine dingen zitten .
Maar dan heb je weer iets af,soms ben je alleen maar bezig en niets af .
Daarom maak ik ook wel eens wat kleins .Maar als de grote dingen af zijn dan is het helemaal super

martine zei

Ik zit altijd achter de PC als ik niet kan slapen maar misschien is mandjes maken wel betere remedie tegen slapeloosheid.

Anoniem zei

Die mandjes zijn erg leuk. Maar je rekje met engeltje vind ik het einde. Je bent al goed opgeschoten met guute's AQ, ik ben aan de hoekstukken begonnen. Het gaat me een beetje snel, maar ik doe het rustig aan.

Inge Slaats zei

Hoi Cisca,
Wat een leuke dingen zie ik hier. Twee lieve mandjes. Je AQ-blok, prachtig, helemaal mijn smaak, lijkt ook wel een beetje op die van mij. En dan dat engeltje, wat een dotje. Uit welke Country Threads komt dat? Ik heb ook wel zin om eens zoiets tussendoor te maken (ik heb nog niet genoeg te doen, zucht....LOL)
En je kleindochter lijkt me inderdaad een schatje. Heerlijk hè, zo'n (eigen)wijs meisje.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Hoi Inge,
Het engeltje komt uit Country Threads Vol 9 No 11
Groetjes, Cisca

Thea zei

Wat mooi wordt je AQ! Ik snap helemaal wat je bedoelt met het moeilijk naaien van stof met vliesofix erachter; soms moet het, maar ik gebruik het ook zo min mogelijk.
Mooie dingen heb je gemaakt. Tot de volgende keer!
Thea

wilma zei

Mooie dingen laten je weer zien!!
En ja je kleindochter is een plaatje. Wat kun je genieten van die kleintjes hé??!!

Else zei

Oh wat een leuke dingen allemaal, en dan ook nog mandjes! Je gaat maar door ondanks het weer, fijne dag, Else

katrien zei

Moie mandjes toon je ons weer.
En je middenblok ven de AQ is heel mooi.

Hennie zei

Je week is goed gevult, leuke dingen heb je gemaakt de mandjes en je middenstuk van de antiek quilt zijn erg mooi geworden en het engeltje ziet er ook grappig uit.
Fijn weekend Hennie.

Marie-José H zei

Leuk dat je een berichtje op mijn blog hebt achter gelaten. Je AQ ziet er ook prachtig uit. En zie ik het goed, jij gaat ook starten met de SMQ van Leintje? Ben ik toch niet de enige die over enthousiast was cq. is. Ha, ha, maar het houdt het wel spannend allemaal.