Volgers

dinsdag 5 oktober 2010

Van hexies,pincussions en 'Stitching for Christmas'. borduren

Hallo allemaal,

Twee hexaflowers maar deze week, deze keer tussen de witte chrysantjes op de foto, want ze kleurden heel vaal bij rode bloemen. Het zijn grote, de kleintjes liggen nog te wachten om geappliqueerd te worden. Ik ben het met sommige schrijfsters, die in hun reactie raad gaven, eens, ze zullen niet eerst vastgeregen hoeven te worden als de kartonnetjes eruit zijn. Dat heb ik ook niet gedaan, toen ik er zoveel tussenuit had gehaald. In ieder geval bedankt voor het meedenken.






















Het was een week die in het teken stond van de pincussionswap. Lach niet, ik ben nu aan mijn VIERDE speldenkussen bezig, in een heel andere kleur. Als het eenmaal zover is zal ik ze showen, ze lijken allemaal op elkaar en toch zijn ze allemaal weer een beetje anders. Ik heb inmiddels mijn speldenkussen van degene die een speldenkussentje voor mij heeft gemaakt, gekregen, mooi verpakt en met een mooie herfstkaart en een heerlijke reep chocola. Die heb ik inmiddels verorberd (hoezo veel te zwaar, lol). En natuurlijk, het belangrijkste, er zat ook een heel mooi speldenkussen bij, waar ik erg blij mee ben. Geen foto natuurlijk, ik mag hem nog niet laten zien, dat komt 6 november.



Ook ik ben gezwicht voor de Kerstquilt van de negen quiltsters die allemaal een stitchery hebben ontworpen. Het was een idee van Barbara van Pink en Barbara en negen weken lang komt er op donderdag een nieuwe gratis stitchery. Janine van Het Quiltgebeuren heeft hem in elkaar gezet, de sashings en border bestaan uit hexjes, heel erg leuk, vind ik. De eerste, die ik klaar heb, is van Ellen van Ellie's Quiltplace. Een dezer dagen zet Barbara ook bij mij een button op mijn weblog. Ik heb hem in de kleuren die Ellen opgaf, gemaakt, behalve de rode neus, die ik oranje gemaakt heb. Ik zag het blok ook al in blauw en in het rood, ook leuk.


Tot slot even het borduurtje van vorige week, die met die vleermuizen. Ik heb het vanmiddag nog even van een achterkantje voorzien, anders is het zo kaal op mijn blog deze week. Heb daardoor helemaal vergeten om lekker op het balkon in het zonnetje te gaan zitten, bedenk ik nu, en nu is het te laat.



 


Voor degenen die naar mijn rug hebben gevraagd: ik ben toch maar naar de fysiotherapeut gegaan, want het schoot niet op, de pijn trekt via mijn knieholte door naar mijn enkel, een heel vervelende pijn, die op kiespijn lijkt. Hopelijk gaat het gauw over. 

Tot volgende keer, groetjes,


Cisca

30 opmerkingen:

foekie's fashion zei

Wat ben jij heerlijk bezig met je hobbies, mooie hexeblommen en je kerststitcherietje en je borduurtje zien er heel goed uit. Groetjes van Joke

Raewyn zei

Hi Cisca. Your flowers look beautiful on the Chrysanthemum.. I just love the colours you are using. And your stitchings are lovely. I'd love to see your pincushions.

Melody zei

Beautiful red and pink hexie flowers and your other projects are great too.

Karen zei

I always enjoy my visit, such a lovely photo of your flowers and I love the little Halloween piece. Ellen's pattern is so cute, I must find some time to stitch it. Hope you are feeling better.

Karen zei

The snowman stitchery is cute as can be.

Kate zei

Lovely flowers for your garden and your other work is beautiful too....

ria vogelzang zei

Wat een gezellige stitcherie en bloemetjes!!

Marion B. zei

Die stitchery is echt leuk en je bloemen heerlijk.

AnitaA zei

Mooie blommen heb je weer gemaakt. Leuk om aan de kerststitchery te beginnen.
Sterkte met je rug !
Groetjes Anita.

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie bloemen en je andere projecten zijn ook schitterend.

Groetjes
Ines

Marieke zei

Dat zijn 2 mooie bloemen! En je SfC-stitchery is ook erg leuk. Ook daarvan is het weer geweldig te zien hoe iedereen dat toch weer 'eigen' maakt.

Anoniem zei

Wat een liefies!

Unknown zei

such lovely works!
Pat

Elisabeth zei

Wat een leuke dingen allemaal weer!

katrien zei

Mooie blommetjes en je stitcherie is ook al zo leuk.

Jossie zei

Weer twee mooie bloemen erbij. De andere borduurseltjes zijn ook al zo mooi! Sterkte met je rug. Het lijkt op ischias.

yvonne zei

Het ziet er weer geweldig uit .
Je bent ook met veel dingen bezig!!!

groetjes yvonne

Inge Slaats zei

Je 4e speldenkussentje??? Hahaha, ik moet er echt wel om lachen hoor. Wat een moed, ik had er na eentje al genoeg van, vooral van het bedenken trouwens........
Voor de stitchery quilt ben ik niet gevallen, nou ja eigenlijk wel, maar ik begin voorlopig niet aan iets nieuws. Afmaken..... dat is het sleutelwoord hier op het moment!

Groetjes,
Inge

Mascha zei

Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat je met meerder projecten bezig bent. En het is allemaal even schitterend.
Groetjes Mascha

Birdie zei

Lovely pink flowers.

Gerda Hartman zei

Twee mooie bloemen erbij. Ik heb de stitchery ook al gemaakt. Zo leuk is ie.

Betsy zei

Lovely hexie flowers.

Lida zei

Oh, ik dacht dat ik de enige was die zit te tobben met het "originele"ontwerp!! Ook hier stapelen de speldenkussentjes zich op! Nu ik hoop dat degene die ik vandaag ga afwerken, wel helemaal naar mijn zin is en op de post kan! Wat een schattig borduurtje heb je gemaakt, leuk zo als hangertje aan de deur! Blommen en ook nog een stitcherie, jij gaat lekker!! Sterkte met je rug!! Knuffel
Lida

Lori zei

Such lovely projects you are working on!

Christina zei

Love the hexie flowers!

Erna zei

Het ziet er weer allemaal super leuk uit. Fijne zondag. Groetjes, Erna

Annelies zei

Als ik naar al die verschillende dingen in je logje kijk benk ik me dat we toch een heerlijke hobby hebben. Goed weekend.

Jantine zei

Je 4e speldenkussen? Waarom dat nu weer, ben je nog steeds niet tevreden?

inge zei

je gebruikt een leuk achtergrondstofje voor de stitchery! al begonnen met blok 2?

patricia zei

wat een leuk achtergrondstofje heb je gebruikt voor de sneeuwpop.
groetjes patricia