Volgers

dinsdag 23 november 2010

One flower Wednesday, Stitching for Christmas en.....

Hallo allemaal,

Zo, daar ben ik weer. Ik zal maar meteen met de hexjes beginnen. Deze drie zijn al even af, het is me de laatste week niet gelukt nieuwe te knippen en ik kan ook maar niet besluiten hoeveel achtergrondhexjes ik om één bloem zal doen. De oogst is dus mager, maar gelukkig fleuren ze wel deze sombere dagen op. Hoewel het bij ons nog meevalt, na regen vanmorgen hebben we toch ook nog af en toe wat zon gehad..

Vorige week zaterdag hadden we een leuke regiodag in Berkel en Rodenrijs. Het was een nieuwe locatie, die heel goed beviel. We waren met ons drieën, Ria L., Marijke en ik. Inge en Dini waren de dag ervoor gegaan, wegens een verjaardag. Er waren twee winkels, de Stitch Cottage en Elly Prins, die ook veel meer ruimte hadden. Alles was zo wie zo veel ruimer, zodat het ook minder benauwd werd. Ik liet bij de Show and Tell mijn Gail Pan en de Trick or Treat baskets quilt zien en tijdens de lunch kwam Sandra van de Stitch Cottage naar me toe om me te complimenteren, wat ik heel leuk vond. Na de lunch was er een interessante lezing over hoofdbedekkingen en burka's en zo. Veel vrijwilligers werden gevraagd om de kleding aan te trekken, om te voelen hoe dat was. Ria werd gesluierd en had vijf laagjes voor haar ogen. Ze voelde zich gelijk heel anders. Aan het eind van de dag ging ik Jantine van Urban Style, die bij The Stitch Cottage werkt, even gedag zeggen. We "spreken" elkaar weleens via het blog en het was leuk haar eens in het echt te zien. Een paar dagen later kwam het staartje waar ik mijn vorige logje mee eindigde:  er kwam een mailtje van Sandra met de vraag of mijn Trick-or-Treat mandjesquilt in de maand december bij haar in de winkel mag hangen. Nou, dat mag, ik voel me vereerd. Dus ga ik deze week een ritje met het ov naar den Haag maken, waarschijnlijk samen met Ria L., die wel weer eens zin heeft een keer naar de Stitch Cottage te gaan. Ikzelf ben er nog nooit geweest, dus dat is extra leuk. Jammer dat Marijke niet mee kan, maar die is deze week op midweek, dus dat is ook leuk.



Er zijn ook weer twee Stitching fo Christmas blokken af. De krans met de vogeltjes en de beer van Jookies. De vogeltjeskrans heb ik met drie kleuren groen gemaakt, want ik had geen geschikte verlopende kleur. Ik ben helemaal weg van de beer, maar ik geloof, dat de echte van Joke groter is. Dus misschien maak ik er nog één in een maatje groter, hoewel de tijd gaat dringen. De bovenstaande stoffen, die ik bij de Stitch Cottage kocht, ga ik voor een groot deel in de S. for Chr. gebruiken. Ik heb het, geloof ik, al eerder gezegd: het lijkt wel of de stoffen steeds mooier worden! Er wordt hier heel wat geaaid.

Mijn plan om lekker kruissteekjes te gaan borduren is helemaal de mist in gegaan. Ik ben nu druk bezig met het cadeau voor Angela in Engeland, dus moet ik dat verlangen even intomen. Ik heb tussendoor wel even de twee kerstborduurtjes, die er nog lagen, van een achterkantje voorzien, zodat ze met kerst klaar zijn om in de boom te hangen.
Vergeet ik bijna de eerste stitchery, die ik gemaakt heb voor mijn keukenquilt. Het was heerlijk werken eraan, schattig, die engeltjes. Nou heb ik een eigen (mannelijke) keukenengel, die ook vaak kookt, maar deze zijn toch ook wel erg leuk.

Dankzij twee injecties in mijn bovenbeen/heup wordt de pijn in mijn been gelukkig minder, de eerste prik ging pas na veertien dagen helpen, het bleek dus vooral een slijmbeursontsteking te zijn deze keer. Ik heb nu goede hoop, dat ik nu toch echt binnenkort de Duo Penotti kan gaan dubbelen! Maar eerst naar Den Haag en daarna komen de twee dames, Kim en Carly, logeren. Kijk eens wat een lieve kaart Kim aan ons stuurde, wat een schat, hè!

Tot volgende keer maar weer!

Groetjes, Cisca

28 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige bloemen!! Helelmaal mijn kleur.....

foekie's fashion zei

Ook weer mooie hexenbloemen hoor, leuke lapjes en stitcherietjes.
Groetjes van Joke

Erna zei

Wat een lekkere lange post, met veel mooie foto's, ik kan me voorstellen dat je zeer vereerd bent hoor Cisca, maar je werk is ook prachtig. Fijn te horen dat de prikken gaan werken (dit even van zuster Erna haha).Veel plezier met de reis naar Den Haag...wel een verslagje hoor hahaha
Liefs
Erna

Jeanette zei

pretty blooms, gorgeous fabrics & the stitcheries are all cute

Willie zei

Wat een prachtige lapjes heb je.En je bloemen zijn ook heel mooi.
Het keukenquiltje heb ik ook het hang bij mij al een jaar in de keuken, je stitchery zijn ook mooi ,eingelijk is alles mooi wat je maak.

Karen zei

So much to see!! Beautiful red flowers and the Christmas stitchery blocks are so cute. I really would like to start them, but I best not until I finish some other things. :( LOVE the kitchen quilt stitchery too! Sorry to hear about the bursitis.

Marion B. zei

Lekker, zo'n lange post. Je bloemen zijn prachtig.

ria vogelzang zei

Wat een gezellige dingen laat je zien!! Prachtige bloemen en stitcheries!
Hopelijk gaat het snel beter met je been! Lijkt me wel erg pijnlijk.
Toch een fijne dag!!

Melody zei

Lovely work

Gerda Hartman zei

Mooie bloemen, ze kunnen zo in mijn tuintje. Leuk dat je quilt in de winkel komt. Leuk, je stitcheries.

Anoniem zei

Leuke projecten en je bloemen zijn prachtig - mooie warme kleur. Beterschap met 't been

Lida zei

Hallo lotgenote, heb ook twee weken geleden injecties in de heup gehad en nu maar hopen dat ze gaan helpen! Wat een gave stoffen heb je erbij, ze zijn echt heel gezellig!Leuk je stitcheries en dan vooral die keuken engel!! Je wist al dat ik die graag wilde maken! Gaaf!! En doe maar kalm aan met die blommen, dan komt de oplossing vanzelf! Groetjes
Lida

Jantine zei

Wat leuk dat je quilt in Sandra's winkel mag hangen! Ik vond het ook leuk om je even in het echt te zien. Welke dag ga je naar Den Haag? Misschien kan ik ook even aanwippen???

Sylvia zei

Wat een leuke dag heb je gehad zo te horen.
Stitcheries, stofjes, hexjes,behoorlijk druk geweest.
Altijd prettig als er weer echt iets helemaal af is, zoals de kerstborduurtjes.
Gr.Sylvia

Jossie zei

Wat hebben jullie een gezellige regiodag gehad. En met twee winkeltjes!! Leuk dat je Jantine hebt ontmoet. Ik lees haar blog ook.
En dan ook nog zoveel gedaan, mooie bloemen en leuke stitcheries. De twee boomhangertjes zijn zo schattig.

Unknown zei

I love your dark red hexis.
Very cute
Gina

yvonne zei

heerlijke post en hele mooie blommen en de kleur is prachtig groetjes yvonne

AnitaS zei

Wat een leuk blogje heb je geschreven. Mijn beertje is ook kleiner maar staat er toch best bij. Leuk dat je quilt in Den Haag kom te hangen. Je blommetjes zijn ook weer mooi. Mooie stofjes ook.

Nata zei

Super! Tolle Mittwochsblumen, tolle Farben, tolle Stoffe und wunderschöne Stickereien!!!

Viele liebe Grüße aus Deutschland!
Renata

Nelleke zei

Superdeluxe dat je quilt in de winkel komt te hangen,je laat wel weer erg leuke kussentjes zien en je lapjes zijn ook weer om te smullen.Groetjes Nelleke

Hennie zei

Mooie bloemen en stitcheries heb je gemaakt, leuke stofjes heb je gekocht.
Groetjes Hennie.

Joke zei

Mooie bloemen, helemaal mijn kleuren..
Maar je stitcheries en kerstborduurtjes zijn ook niet te versmaden. Mooi hoor!

Birdie zei

Your red flowers are lovely, I like your snowmen also.

Dolly Cloth zei

Love your flowers

Anne-Mettes Oaser zei

You sure have been busy this week and have made a lot of beautiful things.

Daniëlle zei

Maar dat is de verkeerde lappenmand hoor, nee, daar moet je niet te lang inzitten! Hopelijk gaat het snel weer beter joh! Wat een geweldige engelstitchery hihi, gave tekst!! Leuk van je quilt, hangen enz!! In mijn bloementuin is het momenteel herfst, er komt geen bloem meer op hihi! Mooie avond, XXXD

Unknown zei

very good ornament...kiss
Pat

Erna zei

Wat een prachtige werkjes laat je zien. Super stitcherietjes. Groetjes, Erna