Volgers

zaterdag 22 januari 2011

De Farmer's Wife en Marion's giveaway

Hallo allemaal,

Zo, hier ben ik weer eens met een berichtje. Vorige week ben ik weer ziek geworden en ik ben nog steeds niet fit. Hierdoor ben ik heel erg achter met jullie blogs, want hoewel ik af en toe een paar berichtjes lees, heb ik niet veel fut om een reactie te geven. En voor de lieve blogsters die naar mijn knie informeerden: die is weer zo goed als beter.


Maar vandaag is het de 22ste, dus moet ik toch even mijn gemaakte blokken laten zien. Hierboven staan nr. 43: Garden Path en nr. 51: Hovering Birds

Hieronder zie je nr. 102: Whirlpool  en nr. 67: Pine Tree

Dan nr. 106: Wild Rose and Square en nr. 69: Practical Orchard

Nr. 80: Single Wedding Star en nr.103: Whirlwind

Nr. 91: Strawberry Basket en nr. 81: Snowball  
 
nr, 42: Fruit Basket en nr. 97: Silver Lane

Omdat ik ze nu op volgorde maak, heb ik de eerste rijen aan elkaar kunnen zetten. Ik ben nog steeds heel tevreden met de bruine stof. Eerst vond ik de muslin van de sashings een beetje licht, maar aan de andere kant maakt het de quilt frisser, dus blijft het zo.

Eergisteren zijn Ria, Marijke en ik even naar Den Haag getreind en daar heeft Marijke dezelfde stof gekocht. Ik ging mijn Trick-or-Treat mandjes halen en was bang dat hij Sandra in de weg lag. Maar hij hing nog netjes aan de muur, dus had ik hem nog wel even mogen laten hangen. Inmiddels heeft DH hem weer boven de bank gehangen, waar hij weer vrolijk hangt te zijn.


Bij Marion ( zie rechts bij de Farmer's Wife deelneemsters om op haar blog te komen) heb ik laatst deze vijf leuke lapjes gewonnen, ik hoop, dat ze te zien zijn op die drukke quilt. Ze kwamen met een prachtige Quiltersgilde kaart, nogmaals dankjewel, Marion, ik ben er heel blij mee.

Zo, dit was het weer, ik zal proberen vandaag de andere FW-quiltsters te bezoeken en daarna langzaam alle blogs af te gaan die ik zo verwaarloosd heb.
Tot volgende keer,

Groetjes,

Cisca

27 opmerkingen:

martine zei

hoi,
Gelukkig ben je weer aan de betere hand.
De famers wife wordt mooi. Heb het boek ook en 2 blokken liggen klaar, maar ja door alle andere dingetjes ertusendoor, ligt het alweer een tijdje stil. Maar als ik ' em zo bij jou ziet, zal ik er het er toch weer eens bij gaan pakken.

Groetjes, Martine

Jantine zei

Dat wordt prachtig, zo bij elkaar! Je schiet al lekker op!

Gerda Hartman zei

Wat mooi en wat veel. Prachtig wordt ie zo. Hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent. Fijn weekend.

Wilma Kuin zei

Wat ziet dit er prachtig uit zo bij elkaar!! Wat een mooie stoffen heb je gebruikt...

Guusje, zei

Je farmers wife wordt prachtig en je heb idd erg mooie stoffen gebruikt. De rode stof eronder vind ik ook erg mooi. Fijn dat het weer beter met je knie gaat en ik hoop dat je verder ook snel opknapt, beterschap.

Madammeke Ongeduld zei

mad niet zeggen dit word super het is gewoon supermooi

Marion zei

Je hebt goed geproduceerd deze maand!! Ik blijf de blokken echt prachtig vinden en dat moeten alle quilts ook worden. Zelf heb ik ook dat bruin en een licht blok ertussen. Dat haalt inderdaad de quilt een beetje op. Fijn dat je wee een beetje aan de beterende hand bent en veel plezier met de stofjes!

katrien zei

Wat een productie van mooie blokken.
leuk om ze aan elkaar te zien.
Nog wat beterschap toegewenst hoor.

Erna zei

Hoi Cisca, ik hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt...Je quilt wordt prachtig...
Liefs
Erna

Lida zei

Knap jij nu eerst maar eens helemaal op, want ik denk dat je het binnenzitten goed beu bent geworden de afgelopen dagen! En wat een schitterend aantal prachtige blokken, nu voel ik mij helemaal vervelend dat er niets uit mijn handen is gekomen, ze zijn werkelijk geweldig en die kleuren, wow! Fijn weekend, groetjes
Lida

pauline zei

Twaalf blokken tel ik.....wow, zo schiet het wel lekker op. Ga je alle 111 blokken maken?
groetjes,

quiltlodge gerda zei

Wauw Ciska, wat een prachtige blokken heb jij gemaakt! Em ik sluit me bij Lida aan > eerst maar eens helemaal uitzieken, dus heel rustig aan weer beginnen. Ik hoor van meer mensen dat er een zeer hardnekkige griep heerst, die gewoon terugkomt als hij daar zin in heeft en het slachtoffer gewoon nog een keer te pakken neemt.

Mascha zei

Jeetje, wat heb je hard gewerkt aan The farmer's Wife. En wat zijn de blokken stuk voor stuk schitterend.
Groetjes Mascha

dairoosy zei

Hoi

Wat wordt die mooi!!!!
Je hebt net de rij af waar ik nu mee bezig ben, vindt het ook heerlijk om er mee bezig te zijn!

Groetjes Dairoosy

Peti zei

nou Cisca, je hebt dan wel niet veel geblogd, maar ook niet stil gezeten. Ik probeer deze maand ook wat meer te presteren ;-) Veel beterschap nog, en een fijn weekend!

Inge Slaats zei

Wat zijn je blokken mooi, Cisca en wat een gaaf gezicht al die blokken aan elkaar. Ik vind het prachtig zo.
Van mij ook veel beterschap gewenst!

Fijne avond en zondag!

groetjes,
Inge

AnitaA zei

Wat een prachtige blokjes heb je gemaakt tijdens je afwezigheid ! Hopelijk knap je snel weer op, beterschap.
Groetjes Anita.

Heleni zei

Dit komt helemaal goed met deze schitterende blokken Cisca. Wat gebruik je geweldig mooie kleuren. Zou ik ook zo maar kunnen kiezen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Beterschap gewenst.

groet Heleni

marion zei

wat een productie, geweldig. Ik geniet van je blokken

Marie-José H zei

Je farmers wife ziet er prachtig uit. Mooie stofkeuze.

Sandra zei

Het wordt prachtig en zo op de foto ziet het er heel antiekerig uit :0) Je mandjes weer veilig thuis, gelukkig maar!

Bertie zei

Prachtige blokken, het effect is geweldig:)). Het boek heb ik in huis, maar ben nog helemaal niet bedreven hierin. De Nederlandse sitsen quilt is ook heel bijzonder.

yvonne zei

Prachtige blokken zijn het geworden en de kleuren heel mooi!!!!
En nu snel opknappen groetjes yvonne

carine zei

Prachtig die blokken! Het is inderdaad een mooie quilt die eenieder in huis zou moeten hebben,maar ja, je moet je geroepen voelen om zo'n werk te maken. proficiat8 tot later.... Carine-Brugge http://patchworkstar.blogqpot.com

jolanda zei

Wat mooi wordt dit zeg! Het lijkt me ook erg leuk om te doen, steeds een blokje dat er weer heel anders uitziet.
Maar best moeilijk om de goede kleurencombinaties te gebruiken waardoor het toch weer een eenheid wordt, lijkt me. Leuk dat je af en toe bij me komt kijken op mijn nieuwe blog! Wel gezellig, zo'n blog met alleen handwerkjes erop. :-)
lieve groetjes, jolanda

Jane in Cumbria zei

Wat zijn ze prachtig!! Ik ben helemaal gevallen voor de stof in nr 51 Hovering birds.
Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt!!
groetjes
Jane

Karen zei

Such delightful blocks!!!!