Volgers

dinsdag 4 januari 2011

Happy New Year

Hallo allemaal,


Allereerst wil ik iedereen in het nieuwe jaar veel gezondheid, geluk en creativiteit toewensen.
Mijn laatste blogje beloofde aan het eind voor mij niet veel goeds: ik was ziek en DH's verjaardag  (gelukkig had ik het van hem gekregen, hij was net weer aan de beterende hand) moest afgezegd worden. Toen ik na de Kerst  weer beter was, maakte ik een flinke val met mijn fiets, waar ik een heel pijnlijke knie aan heb overgehouden. Maar goed, gelukkig kan ik mijn handen nog gebruiken.

Ik heb in de tijd, dat ik aan huis gebonden was, een flink aantal Farmer's Wife blokken gemaakt en aan bijna alle nieuwe en oude blokken sashings genaaid. Dat schiet lekker op, maar ik kan er nog niets van laten zien, helaas. Dat komt natuurlijk de 22e. Wel heb ik van een borduurwerkje, van één van de kaarten, die ik ooit aan mijn moeder stuurde, een kerstornamentje gemaakt. Het rode randje heb ik er dit weekend omheen gemaakt, waardoor ik het nog mooier vond worden. De kerstboom is gisteren opgeruimd, zodat het er niet meer in kon hangen, maar ik kon het niet gelijk opbergen, dus hangt het even in de kamer, tenslotte is het niet een echt kersttafereeltje.

Van mijn DH kreeg ik twee quiltboeken, een derde (geen quiltboek, maar een Jane Austen-gerelateerde roman) is nog onderweg. Het zijn boeken met mooie quilts, de ene met kleinere, zo'n 40 x 50 cm, en die van Kim Diehl met meest grotere quitls.

Die met die sneeuwmannen op de hoeken is zo leuk, maar er staat ook een leuke Halloween quilt in met een poes en zoveel meer: een aanrader dus, als je dezelfde smaak hebt als ik. Ook nog een tegoedbon van DS1 en DIL1 gekregen om bij Cora te besteden. En Cora had het weer mooi verpakt.

Ik heb geen goede voornemens dit jaar, wetend dat ik me er toch niet aan houd, maar ik ben wel een lijstje aan het maken, van alle quilts die als ufo's in dozen (wel mooie dozen) in de kast liggen. Iedere keer denk ik, "o, ja, die heb ik ook nog, die moet ook nog op het lijstje", dus één dezer dagen verschijnt het ergens op mijn blog. Niet dat al die ufo dit jaar af moeten, maar wel om me eraan te herinneren, dat ze er nog steeds zijn. En hopelijk om er misschien eens één of twee weg te strepen. Het is ook niet zo dat ik niets nieuws mag beginnen, want dan gaat de lol er vanaf, toch?!

Om toch wat te laten zien heb ik een UFO uit zijn doos  gehaald. Deze heb ik van mijn DH gekregen toen we een paar jaar geleden in Nieuw Buinen waren. Ik kan niet kiezen in die grote winkels, dan zie ik teveel, en deze hing daar en DH werd er flieft op. Maar er was geen patroon van, want het was een quilt, die daar op cursus gemaakt zou worden. Dus kreeg ik pen en papier en een centimeter, zodat ik hem na kon meten en tekenen. Buiten de dubbele zandlopers bestaat hij uit allemaal randen. Thuis met de zandlopers begonnen en later de eerste bloemenrand eraan gezet. En toen bleek het niet te kloppen, grrrr...  Balen dus! Ik vond de stof al zo vervelend naaien met de hand en nu dit. Na veel meten en rekenen bleek dat er stukjes van het middenstuk af moesten en dat had ik niet nagemeten. Ik was er gewoon van uitgegaan, dat het hele middenstuk gebruikt was, tot de randjes bedoel ik. Van de boven-en onderkant moest een andere hoeveelheid af dan van de zijkanten, om het  passend te maken voor de zandlopers. Ik hoop nu maar, dat ik het echt allemaal kloppend heb gemaakt en dat ik het niet uit frustatie omdat het nog steeds niet klopt, weer terug in de doos heb gedaan. Dat gaat de komende dagen dus blijken. Voortaan een briefje erbij doen met de gegevens, dat zou makkelijk zijn!


Gisteren heb ik het adres van iemand van Katrien gekregen voor wie ik een hartje moet maken.  Ik moet eens gauw een leuk patroontje uit gaan zoeken. Dat is weer net een mooi dingetje voor mij: één ding voor iemand maken.
Zo, dit was het dan weer, tot de volgende keer!


Groetjes,
Cisca

24 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Fijn dat het weer wat beter gaat. Je hebt prachtige boeken. Lekker genieten van al die mooie foto's...

Lida zei

Hoop dat je knie weer vlug helemaal opknapt, want dat zal wel goed zeer doen (hebben gedaan)! Prachtige boeken heb je er weer bij en die sneeuwmannen quilt ziet er geweldig uit! Nu we zien binnenkort heus het resultaat wel! En ook de andere cadeautjes zien er prachtig uit en ja, die prachtige quilt moet nu maar eens af, zonde om die in de kast te hebben laten liggen! Proest, zegt mevrouw die ook hoognodig wat affo;s moet maken van haar ufo's! Groetjes en tot gauw,
Lida

Annelies zei

Beterschap met je knie en een heel gezond en gelukkig 2011 toegewenst !

Marie-Anne-José zei

Gelukkig heeft bijna iedereen het probleem dat UFO`s vaak in dozen of zakken liggen te wachten tot het AFFO`s worden. Ben ik dat tenminste niet alleen. En het is ook telkens weer een plezier als je er een herontdekt, Prachtig vind ik die van jou hier op de foto. Hoop voor je dat het nu gaat lukken. Beterschap met de knie, niets forceren zou ik zeggen, kun je veel quilten.(LOL)
En een heel gelukkig 2011.
Groetjes van Marianne

inge zei

gelukkig nieuwjaar! gelukkig heb je de tijd in de lappenmand ook met lapjes kunnen doorbrengen.

Erna zei

Hoi Cisca, allereerst nog de allerbeste wensen voor jou en je familie.Ben helemaal verliefd op je Hummeltjes ornamentjes en ook je quilts zijn prachtig.Mooie boeken ook, ben benieuwd naar je Jane Austen...Hoope dat het weer beter gaat met je knie...
Liefs
Erna

Hubertine zei

Gelukkig nieuwjaar! Wat een heerlijke boeken heb je gekregen!
Beterschap met je knie! Groetjes, Hubertine

AnitaA zei

Ook voor jou nog de beste wensen ! Wat ben je verwend met zulke leuke boeken.
Beterschap met je knie.
Groetjes Anita.

martine zei

De beste wensen voor dit nieuwe jaar.
Gelukkig ben je weer opgeknapt.
Het zijn hele leuke boeken die je hebt gehad. Dus dat wordt weer stofjes uitzoeken, het leukste werk:)
Veel geluk met het passend maken van de quilt, maar dat zal je zeker wel gaan lukken.
Groetjes, Martine

Guusje, zei

Wat een narigheid aan heteind van het jaar ik hoop dat je knie alweer wat beter is en je er niet teveel last meer van hebt.De levensboom komt mij bekend voor dat is mijn eerste quilt die ik heb gekocht en ik heb hetzelfde gehad als jij, dus uithalen passen en meten en nu is hij naar tevredenheid van mij afgemaakt en ach het was mijn eerste quilt. Je hebt ook ontzettend mooie boeken gekregen en leuk een cadeaubon. En natuurlijk nog voor jouw en je dierbaren de beste wensen voor het komende jaar.

AnitaS zei

Gelukkig dat het n weer beter met je gaat. Ik hoop dat je knie gauw beter is. Je laat weer mooie dingen zien en wat een prachtige boeken.

Mascha zei

Als eerste de allebeste wensen voor het nieuwe jaar.
Wat een schitterende boeken heb je gehad.
Beterschap met je knie.
Groetjes Mascha

Berna zei

Pechvogel met je knie. Je boeken zijn prachtig en zo'n panel heb ik ook nog liggen om te maken maar ik zie ook op tegen het zelf uitvogelen van een patroon en de stof die zich niet makkelijk laat verwerken. Maar als hij klaar is heb je ook wat want mijn vriendin heeft er 1 gemaakt en die is erg mooi!
Nog de beste wensen voor 2011 en natuurlijk veel creativiteit! Beterschap met je knie.

Jossie zei

Beterschap Cisca. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
Het probleem van het panel ken. We zijn met een RR bezig en twee beeleden hebben dit panel als middenstuk genomen. Aan 1 moest ik de eerste rand maken en dat was zo'n gedoe...... De afm. waren op de een of andere manier niet deelbaar. Ik grom weer als ik eraan terugdenk.

Karen zei

Happy New Year Cisca! It doesn't sound like you had a very good ending to 2010. I wish you well. The books look lovely and I like how you are organizing your UFO's. The one you are showing is very pretty.

Miranda zei

Beterschap met je knie! Ik ben er net vanaf....van die kniepijn bedoel ik....hier kwam ik er zonder fysio net vanaf...maar gelukkig heb ook jij nog lAPJES EN QUILTPLANNEN TEN OVER....VOORAL MET DIE LEUKE BOEKEN BIJ JE!

Quiltpassion.blogspot.com zei

@ Cybele's patch; "Fijn" te horen, dat ik niet de enige ben die er een probleem mee heeft. Gelukkig zit de eerste zandlopersrand er bijna aan. Op naar het eind!!!

Jane in Cumbria zei

Je borduurtje is een schatje! En ik hoop dat je UFO wat wordt - ziet er veelbelovend uit, vooral met die mooie mij inmiddels bekende rand....:o)
En ik hoop dat je knie gauw weer beter is!
groetjes
Jane

Els zei

Wat een prachtige boeken heb je gehad, die van de FQ lijkt me erg mooi en handig!

quilting Jeannet zei

Cisca, je hele verhaal over het panel is zo enorm herkenbaar.....ik heb het ook, en ook zelf gemeten, met die nare stoffen die slecht met de hand te verwerken zijn, kwam niet uit, en nu ligt het onder in la, stevig weggestopt....balen!Misschien dat ik hem nog wel eens van andere civil war stof maak en niet met randen.En die twee boeken heb ik ook allebei, erg mooie boeken, ik heb uit de Kim Diehle een quilt gemaakt.

Inge Slaats zei

Hoi Cisca,

Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat. Wat een ellende allemaal hè met die griep en dan ook nog je knie, pfff..... Hier was het ook griep wat de klok sloeg, alleen niet bij DH en mijzelf, maar bij kinderen en kleinkinderen. De Kerst liep bij mij ook min of meer in het honderd. Nou ja, we gaan weer met frisse moed verder.
Ik ben het met je eens, die stof van dH & W is moeilijk om met de hand te naaien, nog moeilijker om te quilten. Wel erg mooi. Lastig hoor als je zelf alles passend moet maken. Ben benieuwd of het gelukt is.

Groetjes,
Inge

Willie zei

Hallo Cisca , ik hoop dat het alweer een stuk beter met je knie gaat.
Wat een prachtige boeken heb je gekregen, heerlijk om daar in weg te dromen.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijke boeken hè, hier staan ze ook, Alleen het bladeren is al lekker. Gaat het al beter met je knie? Maar goed dat je handjes nog wel vooruit kunnen. Beterschap.
Groetjes Anita

Sandra zei

Gezellig je weer even te spreken Cisca, je mandjes quilt weer veilig thuis...leuk om je famers wife blokjes te zien, het wordt prachtig!

Groetjes en succes met de ufo's, ik blijf af en toe buurten hoor!