Volgers

dinsdag 25 januari 2011

Er zijn weer 3 hexaflowers!

Hallo allemaal,

Na lange tijd heb ik zowaar weer drie hexablommen te laten zien. De stofjes heb ik een paar weken geleden bij Cora gekocht. Die had een grote doos met allemaal grote en kleine lapjes, die per 250 gram verkocht werden. Daniëlle, die er ook was en ik hebben samen staan graaien in die doos en ik moet zeggen, dat ik zelfs twee keer de hoeveelheid heb gekocht. Heerlijk, een hele stapel lapjes voor weinig geld. En er zaten ook verschillende rode tussen, zodoende weer wat blommen met nieuwe lapjes.

Ook het panel van de De Haan en Wagenmakers quilt heeft eindelijk de goede afmetingen en een paar randen gekregen. Na deze komt er nog een smalle bloemenrand, dan een donkere rand en dan een hele brede bloemenrand.

In de winkel vond ik die donkere rand er al niet zo bij passen, dus heb ik de stof maandag meegenomen naar de bee en iedereen was het met me eens, dat hij niet zo paste. Misschien verkochten ze daar geen blauw en namen ze daarom maar dat grijs/zwart. Marijke heeft hetzelfde panel (ook al jaren in huis) en verschillende fat quarters erbij, waarbij verschillende kleuren blauw zitten. Dus het is er wel. Nou wou ik er eigenlijk geen cent meer aan uitgeven en hem alleen maar afmaken, maar ja, toen ik dat blauw zag, stond het er wel veel mooier bij. Dus wie weet ga ik dan toch één dezer dagen maar richting Rotterdam, want Marijke van Hesse verkoopt De H&W stoffen, en hopelijk heeft ze ook blauw.

Bij Sandra van The Stitch Cottage zag ik een mooie foto van mijn mandjesquilt. Wat leuk, dat ik die foto van haar mag lenen. Hing hij daar niet mooi!

Deze aankopen heb ik bij haar gedaan, ook twee leuke borduurpatronen van Shepherd's Bush, ik viel op die zachte kleuren van de ene en die andere is een schattige engel.

Vanmorgen zat er een envelop vanuit Duitsland in de bus. Pas toen ik hem open maakte begreep ik dat het van Tineke van Quilt & Zo kwam.

Mijn speldenkussentje van de swap van Jeannet staat erin. Jammer genoeg had ik hem donderdag al gekocht, zodat ik er nu iemand van de bee blij mee ga maken. Maar natuurlijk was het wel heel aardig van Tineke, dus hartelijk bedankt!

Hier nog een foto van mijn kussentje voor Daniëlle (nee, niet van Daantjes Heart), in het blad is er niet zoveel van te zien. Wat een leuke speldenkussens zijn erbij. Dat Makkumer kussentje ga ik zeker maken.

Gelukkig ga ik me weer een beetje normaal voelen, mijn oude, weinige, energie is weer terug. Ik zit weer achter de computer en heb gisteren twee leuke weblogs "ontdekt", Dus wéér meer te lezen en te bekijken. Zou ik nog tijd overhouden om te quilten?

Tot volgende keer,

Groetjes,

Cisca

25 opmerkingen:

Marieke zei

Leuek bloemen, hoor. En je stond in de Q&Z: altidj leuk als je werk gewaardeerd wordt. Je bent met mooie dingen bezig!

ria vogelzang zei

Mooie hexa-bloemen, zeg! Wat een mooie stofjes!
Lijkt me heerlijk om zo'n meevallertje te hebben!
En wat een schitterend gezicht, je mandjesquilt!!
Een plaatje!
Geniet weer van je energie; hopelijk gaat het steeds beter.

Francien zei

Prachtig zijn je "blommen" Cisca..mooie kleurtjes ook...ben weg van je mandjesquilt en vele met mij zo te lezen...schitterend issie...en dan dat schattige speldenkussentje...het blijft een leuk patroontje en je hebt er wat moois van gemaakt hoor...succes met de quilt verder...groetjes Francien.

Annelies zei

Ik vind de "zwarte" kleur (het is grondkleur, want zwart lukt niet met deze kleuring) niet bij het panel staan. Kijk eens in de online shop van Den Haan en Wagenmakers. Bij de quiltkits staat de "Tree of Life". Hier is het panel verwerkt met o.a. blauwe randstof Marken. Misschien doe je er een ideetje op.
Je Coromandelrand rond het panel staat erg mooi en ook je driehoekjes !

Jane in Cumbria zei

Je blommetjes zijn prachtig. En wat een leuke mandjes-quilt!!! Hij hangrt daar zo mooi, daar kun je wel trots op zijn! En dan nog zo'n schattig speldenkussentje. Je laat zoveel mooie dingen zien! Het panel van Den Haan Wagenmakers heb ik ook nog steeds liggen, toch maar eens wat mee gaan doen. Succes met de rand!
groetjes
Jane

quiltlodge gerda zei

He wat heerlijk dat je weer een beetje de oude wordt. Rustig aan he. Je hebt mooie hexagonnen gemaakt, extra kicken natuurlijk na zo'n koopje. En je De Haan en Wagemakers wordt werkelijk prachtig; ben erg benieuwd naar het eindresultaat, dus niet te lang meer laten liggen hoor, zonde

Saskia zei

Mooie bloemen zijn er bijgekomen. Altijd lekker om een goede buit te scoren voor weinig! Je de haan en Wagenmakers top wordt wel heel mooi. Altijd wel lastig om een goede kleur stof te vinden voor een border die de quilt complementeerd, en niet verstoord.
Je gaat vast wat vinden, Succes!

Karen zei

Pretty, pretty flowers Cisca! LOVE what you have done with your beautiful floral panel and your basket quilt!!!!! I have that pattern too, one day I will make it! :) And, the magazine looks very interesting.

Melody zei

Beautiful work and really pretty hexie flowers.

Miranda zei

Wat ben je weer lekker in de weer geweest. Mooie werkjes gedaan en heerlijk ingekocht! Vind die mandjes en je Haan &Wagemakers helemaal geweldig, al snap ik niet dat ze er zo een band bij verkocht kunnen hebben.......vast een fout geweest!

AnitaA zei

Wat een mooie blommen heb je gemaakt.En De Haan en Wagenmaker wordt ook prachtig. Wat een eer dat je mandjesquilt in de Stitch Cottage hing, het is ook een plaatje !
Fijn dat je je weer wat beter gaat voelen.
Groetjes Anita.

Lida zei

Oh wat wordt het allemaal mooi, je quilt rondom die prachtige print en wat hingen jouw mandjes daar schitterend! Leuk dat je de Quilt en Zo hebt gekregen en jouw kussentje ziet er lief uit in die stofjes en ook nog blommen, je bent toch wel weer heel ijverig geweest! Oh en die borduurtjes, gaaf!!! Geniet maar van al dat moois en succes bij Marijke, fijne dag
Lida

carine zei

Amaai , wat een mooi panel ! Zeer fijn moet ik zeggen alsook het kussentje is schattig . Groetjes Carine-Brugge http://patchworkstar.blogspot.com

Rina zei

Gelukkig begin je weer iets meer energie te krijgen. Het zonnetje komt ook steeds meer terug, dus we gaan de goede kant op. Je speldenkussen is erg leuk geworden. Deze ga ik zeker ook maken. En je blommen, super. Wat een idee om daar kleine stukjes stof voor te kopen, dan kun je weer even vooruit.

Guusje, zei

Wat een leuk speldenkussen heb je gemaakt, de top met de levensboom in het midden wordt ook erg mooi en het blauw is er fantastisch bij. Je bloemen zijn ook weer erg leuk en mooi geworden.En wat een geweldig mooie foto van je mandjes. Hij is prachtig geworden. JE aankopen zijn ook om te smullen.

Joke zei

Mooie blommekes weer en kan me voorstellen hoe gretig je in zo'n mandje kunt staan graaien...
Fijn om te lezen dat je je weer een beetje je oude zelf begint te voelen. Alsof je jezelf "terugkrijgt". Fijn!

groet, Joke.

annemieke zei

Mooi rood is niet lelijk, gave bloemen. Je mandjes quilt prachtig.

Monique zei

Het zijn weer prachtig mooi gekleurde bloemen geworden!

AnitaS zei

De mandjesquilt is een plaatje. Je hebt ook weer mooie blommen erbij.

jolanda zei

Wat lekker om zo eens lekker te graaien in een mand met lapjes hé? En dan nog met een stapel huiswaarts keren ook!
Wat een prachtig panel is dat!!! Ja het lijkt mij ook mooier om het met blauw te combineren. Dan bewaar je die donkere randen toch voor een andere quilt? Want volgens mij is dit niet de laatste quilt die je gaat maken en dan scheelt het je daarmee weer geld. ;-))
groetjes, jolanda

Eileen zei

Your basket quilt is lovely as are your hexies. Thanks for sharing

quilting Jeannet zei

Wat wordt je quilt van de H&W mooi langs het panel, en wat goed dat je hem passend hebt gekregen, ik tob er ook mee en hij is onderin de la beland, misschien toch weer eens tevoorschijn halen. Het zwart is idd niet echt mooi er bij, jammer van de stof.

groetjes, Jenanet

Raewyn zei

Your flowers are lovely - gorgeous fabrics. You have some very interesting and lovely projects there.

Karen zei

I used to have a piece of that border print. I never did use it but must have given it away.

Willie zei

Hallo Cisca, je top wordt erg mooi. Je spelden kussen is prachtig, trouwen alle spelden kussentjes die in Quilt & Zo staan .
En je mandjes quilt vindt ik echt om heel trots op te zijn.