Volgers

woensdag 9 maart 2011

Flowers en kippen

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor alle lieve beterschapswensen en goede raad, die ik heb gekregen. Ik heb een gesprek met mijn huisarts gehad , deze keer zit de hernia laag en alleen aan de linkerkant. Hij zei dat 90% van de hernia's niet geopereerd worden, maar ik, en mijn familie met mij, gelooft daar niet meer in, want hij bestaat al een half jaar en dan lijkt het me moeilijk. Ik moet nu eerst naar de neuroloog en daarna eventueel naar de neurochirurg; ik wacht het maar af, als het moet, dan moet het maar. Nu eerst op naar de 24e.


Een beetje laat vandaag, maar ik wil toch even de schamele hexjes oogst van de laatste tijd laten zien. Er is ook een bruine bijgekomen, tussen alle roze en rode. Dus nu moeten er meer bruine komen, in de hoop, dat het geheel wat mooier wordt. Laatst heb ik ze uitgelegd en het contrast vond ik toch te groot tussen het roze en rood. Het is een sprong in het duister, of ik het oplos met bruin weet ik niet. Ik maak er een paar en kijk dan wel. Misschien moeten maar het twee quiltjes worden, één rode en één roze met bruin... lol.

Met de kippen gaat het goed, zoals gezegd hebben ze allemaal een bloem, dus niet zoals op het patroon, waar een gedeelte maar een bloem heeft. De tussenstukken zijn afgemeten, geknipt en klaar om er de zonnebloemen op te maken. En de snaveltjes moeten er natuurlijk ook nog tussenkomen.

Wat wel jammer is, is dat op het patroon de zonnebloemen en de blaadjes niet voorkomen. De letters worden wel genoemd, maar zijn niet terug te vinden. Ik heb het volgende nummer van Quiltmania opgezocht, in de hoop, dat ze daar in zouden staan, maar helaas... Jammer, want de bloemblaadjes worden gevormd door twee stroken op elkaar, die gerimpeld worden. Nu moet ik zelf uitvogelen, hoe lang die stroken moeten worden en hoe groot het hart.
Gelukkig kijk ik het nog eens na, en de stroken staan wel vermeld, dus is het alleen nog 25% eraf trekken. Nu zie en lees ik ook, dat het twee verschillende stroken per bloem zijn, ook het hart moet geplooid worden tot een cirkel. Nou, ik hoop, dat dat zich wijst als ik bezig ben, ik ben in ieder geval bij, dat ik de maat heb. De blaadjes teken ik zelf wel.


De rand wil ik niet maken zoals in het patroon, dat is te bewerkelijk om hem af te hebben met Pasen, hoewel het wel een heel leuke rand is natuurlijk. Maar het zijn heel veel vierkantjes en driehoeken en die allemaal aftekenen, uitknippen en aan elkaar naaien, kost veel tijd. Nou, jullie zien wel wat het wordt, ik ben in ieder geval blij, dat ik door ben gegaan, want ik vind hem nu wel leuk worden. Zelfs DH vind hem nu leuk.


Vorige week kwam dit boek binnen, de vijftiende roman van Jennifer Chiaverini. Het speelt weer in de 18e eeuw, ik ben benieuwd of het een mooi verhaal is. Nu moet ik eerst het boek uitlezen waar ik al aan begonnen was, en als je veel steekjes wil zetten, kun je minder lezen!

Tot volgende keer,

Liefs,

Cisca

29 opmerkingen:

annemieke zei

Wat een prachtige kippen en die kleuren een lust voor het oog.

quiltingmieke zei

piep
ben helemaal weg van je kippen,
zo lief en mooi

ben benieuwd nr het eindresultaat
gelukkig is het een late pasen

knufje mieke

Berna zei

Leuk die kippen! Je hebt nog een week of 6 toch?
Ik hoop dat je bij de neuroloog wat opschiet. Sterkte ermee.

Anoniem zei

Beterschap Ciska, ennuh....mooie bloemetjes hoor!

Birdie zei

Lovely flowers and I love the chickens.

Jossie zei

De kippenquit wordt toch zo leuk. Met de bloemen gaat het ook vast goedkomen, dat is jou wel toevertrouwd. Ik hoop dat je rug een beetje meewerkt. Sterkte hoor, er komt heel wat op je af.

Klaske zei

Het is maar goed dat je door gegaan bent met de kippenquilt want ik vind hem prachtig worden!!

AnitaA zei

Wat een toestand met die rug van je ! Doe maar rustig aan hoor.
Ik vind je kippen super ! Goed dat je bent doorgegaan en verstandig dat je de randen er omheen niet gaat maken anders is die nooit op tijd klaar ;-). Ik heb mijn kippetjes ook al gesandwiched( ook zonder de randen)maar ik moet nu nog even moed vinden om hem te gaan quilten.
Groetjes Anita.

marga zei

Wat leuk die kippenquilt. Heb het patroon ook en net als jij gezocht naar de bloemen en de blaadjes maar die zij er niet.
Het zal je best lukken om ze zonder patroon mooi op de plaats te krijgen.
Groeten
Marga

Miny zei

Leuke stofjes heb je gebruikt voor de kippen.
Komt vast af met de Pasen!!

Groeten Miny

Erna zei

Mooie kipjes en hexjes Cisca, en bedankt voor de tip van het boek.Ik heb ze bijna allemaal gelezen...Sterkte met je rug,ik hoop dat de artsen iets voor je kunnen doen
Liefs
Erna

Heleni zei

De kleuren van je flowers vind ik helemaal goed.
Wat de rand van je kippen betreft, heb je niet van 'vlaggetjes'naaien gehoord? Twee vierkantjes op elkaar, lijn in 't midden tekenen, eerst aan één kant naaien, volgende twee vierkantjes langs lijn naaien, totdat ze allemaal 'op' zijn, (zonder afhechten, gewoon ieder vierkantje doornaaien), aan het eind langs de andere kant van de lijn naaien, op de streep snijden, et voilá, je hebt vierkantjes van driehoekjes. Gaat veel sneller dan eerst ieder vierkantje aftekenen enz.

Succes, groet Heleni

jolanda zei

Volgens mij gaat het helemaal goed komen met de blommen. Dat bruin contrasteert mooi met het rood en roze denk ik.
Je kippetjes vind ik heel erg leuk worden, maar je verhaal van de zonnenbloemen... ik snap er niks van hihihi. De rand die eromheen zit vind ik inderdaad ook wel erg leuk dus ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Die boeken zijn volgens mij wel erg leuk hé? Ik zie zoveel quilters die ze lezen. Zelf wil ik het ook wel graag, maar ik twijfel of ik ze in het engels zal aanschaffen... het lijkt me zo vermoeiend lezen. Ik heb wel gekeken of ik deel 1 in het nederlands kan krijgen, maar nergens te vinden.
groetjes, jolanda

Guusje, zei

Mooi boek, prachtige bloemen en geweldig mooie kippen. Goed dat je daar mee door bent gegaan. Jammer dat er geen goede beschrijving van de bloemen in de quiltmania staat. En verder succes en sterkte met je rug.

Narelle zei

You're getting a nice pile of flowers there and I adore your chickens and basket quilt.
I've just finished reading 'The Aloha Quilt' and look forward to this one too!

Jeanette zei

Your flowers are gorgeous. I love the red colours. Your chickens are very cute. I have Union Quilters too. It arrived a few days ago but i've not had a chance to start it. Hopefully today. Happy Stitching

Karen zei

Red, pink and brown, a wonderful combination! LOVE the chickens!!

Lida zei

Eerst sterkte gewenst, wat ook de uitkomst mag zijn! En nu je quilt met de kippen, hij ziet er hartstikke leuk uit met die bloemen erop en gewoon afwerken zoals jij het leuk vind toch! Ook weer wat blommen erbij, al gaat het langzaam, het gaat! Veel leesplezier, knuffel
Lida

Diana zei

Ik denk dat ik wat gemist heb tijdens mijn vakantie. Misschien is het goed voor je rug om langs Mensendieck te gaan. Ik ken een paar mensen (met een hernia of iets wat erop lijkt) die door de oefeningen veel minder pijn hadden en nu bijna geen last meer. Maar die oefeningen moeten ze wel blijven doen, 2 dagen overslaan en ze voelen het weer.
Je kippenquilt wordt erg leuk, toch maar eens opzoeken in welke quiltmania hij dan staat!

quiltlodge gerda zei

oooh Ciska, wat een geluk dat je de kippetjes niet hebt opgegeven want wat wordt hij waanzinnig Leuk!

Quiltpassion.blogspot.com zei

@ Diana: Hij staat in Quiltmania nr 76

Jane in Cumbria zei

Fantastisch leuk wordt je kippenquilt!!
Sterkte met je rug!
groetjes
Jane

Jantine zei

Je kipjes worden leuk!
Ik heb een jaar met een nekhernia gelopen en ook dat moest uitdoven. Dat is gelukt!
Ik hoop dat er voor jou ook een oplossing komt!

Paula zei

Love your flowers, very nice fabric

Johanna Zweden zei

Wat enig die bloemen, en die kippen!!!
Groetjes Joke

Els zei

Je kippenquilt wordt heel erg mooi, en ook je mooie bloemen.
Balen van je hernia, ik hoop dat een operatie je bespaard blijft, beterschap!

AnitaS zei

Ik ben blij dat je verder bent gegaan met de kippenquilt. Hij wordt erg leuk. Mooie bloemen heb je er weer bij.

Anneke van Diggelen zei

Leuk die kippen!!! je bloemen staan er vast erg leuk bij.
Sterkte met je rug!!!!! Hoop voor je dat je een operatie bespaard blijft, maar aan de andere kant wil je ook weer van die pijn af!!

Groetjes Anneke

Karen zei

The chickens are just my style. I used to collect chicken items of all kinds. I have made a couple chicken quilts but not this design.