Volgers

woensdag 20 oktober 2010

One flower Wednesday, de derde stitchery en Ahoy

Eén grote hexablom kan ik deze week maar laten zien, het is nummer 40.

Ik heb wel de borders van de kleine bloementuin aan elkaar gezet en inmiddels heb ik hem erop geregen, zodat ik kan gaan beginnen met appliqueren. Heeft iemand een idee, hoe je die kleine bloemetjes kan quilten??? Misschien kan ik het beste op een paar bloemen een knoopje zetten? Wie het weet, mag het zeggen.





























De derde stitchery, door Dorry ontworpen, is ook klaar. Ik heb gewoon dezelfde kleuren gebruikt als de eerste twee, ten eerste heb ik bijna geen Venne Cotton, èn ik vind het mooier als hetzelfde garen gebruikt wordt. Het gaat wel lekker vlug, elke week een stitchery, dan kàn hij met de kerst af zijn, met nadruk op kan! Het randje, dat wel op Dorry's stitchery, maar niet op het patroon staat, heb ik nog niet gemaakt. Ik zie nu trouwens een een draadje dat er niet op hoort op de foto, dat ligt er los op, hoor!


Donderdag heb ik een vermoeiende, maar heerlijke dag gehad in Ahoy. Henny, een mede Dear Jane lid, belde ons om te vragen of ze ook met Marijke en mij mee kon, nou, dat kon natuurlijk en de DH's boften, want Henny rijdt wèl, en wij mochten met haar mee. Ook zij had een kaartje in de voorverkoop gekocht, dus we konden zo doorlopen, eerst verkeerd, want het was in een andere zaal dan vorig jaar. Een kleinere, volgens mij, maar meer dan genoeg stands, want volgens mij heb ik lang niet alles gezien.
We zijn deze dag bij elkaar gebleven, als we met nog meer zijn, gaan we meestal onze eigen weg en spreken af om op bepaalde tijden elkaar weer te zien om te eten en/of te drinken. Jammer genoeg was de catering dit jaar minder, vorig jaar konden we ook in de hal koffie drinken en in de zaal was maar één gelegenheid ervoor. Tussen de middag was de rij zo lang, dat we een stempel op onze handen lieten zetten, in de hoop, dat het restaurant in de hal nu wel open was. Maar nee, hoor, alles dicht. Er was wel een automaat, dus besloten we daar maar koffie te nemen. Maar er waren geen bekers, zodat de automaat het niet deed en Henny was haar geld kwijt. We gingen ons brood toen maar droog opeten, de tafeltjes en stoeltjes stonden er wel, tenslotte, dus we konden in ieder geval uitrusten. Gelukkig kwam er een man langs, die bij het restaurant hoorde, die, toen hij hoorde wat er aan de hand was voor ons naar achteren ging en ons en nog twee dames, die na ons gekomen waren, allemaal koffie bracht, die we bovendien gratis kregen. Wat een service, hè! Dat maakte alles weer goed.


Toen we om een uur of twee naar huis wilden, hadden we het volgende avontuur, want Henny had per ongeluk haar lichten aan gelaten. Eerst kon ik niet instappen, Marijke wilde helpen en van binnenuit de deur openen. Dat lukte ook niet, maar toen kon haar arm niet meer terug. Hij zat tussen de hoofdsteun en de stoel geklemd. Henny kon haar gelukkig bevrijden, maar het was wel even consternatie, en lachen, natuurlijk. Maar we konden dus niet weg, de ANWB gebeld, wat niet lukte, daarna kwamen er via haar garage andere hulptroepen aan, wat nog even bemoeilijkt werd, doordat we de straat niet wisten. Marijke zag op de folder gelukkig dat we op de Ahoyweg stonden en toen reed na een half uur de hulpwagen voor. Toen was de klus gauw geklaard en konden we weer naar huis. Alles ging gepaard met een paar flinke lachbuien, dus we hebben heel wat gezondheid opgedaan.


Daar tussendoor heb ik ook nog wat gekocht, maar niet veel bekenden gezien. Alleen Lida met haar vriendin Bep. Lida was net gevallen, dus zal ze zich niet zo lekker gevoeld hebben. Ik heb nog uitgekeken naar Erna van Scotland and Stitching, die bij een borduurstand zou helpen. Ik had nr 94 onthouden, die kon ik niet vinden, er was een hele hap uit de stands. Dom van me, het blijkt stand 95 te zijn geweest, dus ben ik waarschijnlijk gewoon langs haar heen gelopen.  Eén van de eersten die we zagen was Cora, waar ik het engeltje en 10 lapjes van 25x25 cm kocht. Ik heb me trouwens erg ingehouden, vind ik zelf, ik heb niet één fat quarter gekocht, alleen fat eights. Ook een stuk "antiek" linnen en wat kleuren borduurgaren bij Crownstitches. Ik had een briefje gemaakt van de kleuren, die ik wilde hebben, maar was het natuurlijk vergeten.  Als laatste zag ik bij Bep een nieuw boek van Barb en Alma van Blackbird Design. Het is weer een hele mooie, ook als je er niets uit maakt ,is hij al mooi om steeds weer in te kijken. Ik las trouwens vanmorgen, dat er alweer een nieuwe van hen in de drukkerij ligt.



Het is weer een lang verhaal geworden, waarschijnlijk zijn de meesten nu al afgehaakt, wat ik niemand kwalijk neem. Tot slot nog even het pompoenenvrouwtje, dat uiteindelijk een zwarte rand heeft gekregen.


Tot zaterdag vrijdag, dan is het Farmer's Wife dag!


Liefs,


Cisca

27 opmerkingen:

Karen zei

I like the Halloween cross stitch pieces in your header photo.

Gerda Hartman zei

Ik heb het helemaal volgehouden hoor (lol). Altijd leuk om even te lezen wat een ander van de handwerkbeurs vond. Mij viel het wat tegen, minder kramen en inderdaad een beperkte catering. Mooie bloem heb je erbij. Ben benieuwd wat de raadgevingen zijn voor het quilten, ik volg het even. Mooie aankopen heb je gedaan. Ik heb ook de derde stitchery af en hou me ook aan mijn eigen kleuren, die steeds terug komen.

Mascha zei

Het is zo leuk verslag dat ik het helemaal gelezen heb. Wat heb je toch een leuke dag gehad op de handwerkbeurs. En ook nog mooie aankopen gedaan. Je bloemenveldje ziet er prachtig uit. Groetjes Mascha

Lida zei

Hoi Ciska,
Eerst maar dit, het is vrijdag FW dag, dus een dagje eerder! Meis wat heb je leuke spulletjes op de kop getikt! Dat engeltje daar was ik ook al voor gevallen in haar winkeltje, die lapjes zijn prachtig die je hebt uitgekozen, heerlijk hè die fat eights, precies de juiste maat voor de CWD en misschien ook te gebruiken voor de FW.
Dat boek heb ik gemist, maar zou er best graag een keer in willen neuzen! Zo en dan die prachtige stapel blommen, wat wordt die mooi! En die schattige kleintjes lijken me wel heel leuk met een Frans knoopje, misschien een paar in het middelste blokje. Ben benieuwd hoe je dat gaat doen, fijne dag, groetjes
Lida

Helen zei

Ik zou graag willen weten waar je die leuke 'home sweat home' doosjes hebt gekocht. Drukke week achter de rug met mooie resultaten. Stitching greetings, Helen

Quiltjane zei

Your hexagons look fantastic. I love all the colours.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Even een reactie van mij: Het blogje van deze week ziet er niet zo uit als anders, DH baalt verschrikkelijk, maar er zat geen beweging in op het laatst, dus is toch het maar gepubliceerd. Ik lees boven mijn weblog dat er moeilijkheden met uploaden zijn, dus ik hoop, dat het dat is en dat het vrijdag (dank je, Lida) wat normaler gaat.
@Helen: De dozen heb ik bij Cora's Cottage gekocht, rechts in de zijbalk bij Quiltwinkel kun je naar haar site gaan

katrien zei

Toch één hexablom erbij en de kleintjes quilt ziet er leuk uit.
Mooi je stitcherie en wat een mooie aankopen.

Wilma Kuin zei

Oh wat een prachtige foto's!! Zo mag je altijd hele lange logjes maken....
;o)

Margreet zei

Ik ben niet afgehaakt hoor! Je hebt een gezellig verhaal geschreven. Je stitchery vind ik erg mooi.Je hebt echt een gezellig dagje gehad op de beurs hè, volgend jaar hoop ik er ook weer eens heen te gaan. En wat een mooie lapjes !! Ik ben jaloers zeg! Groetjes, Margreet

Nelleke zei

Hallo Cisca je hebt juist een leuk verhaaltje geschreven dus ik ben ook niet afgehaakt.Mooie aankopen heb je gedaan.Wij zijn vrijdag naar Ahoy geweest en het was in een woord geweldig superleuke dingen gezien en gekocht en het restaurant was toen wel open ook was het niet druk en konden we alles goed bekijken.Daarna nog de stoffenhal bezocht.Je pompoenvrouwtje is echt een toppertje geworden.Groetjes en geniet van je spulletjes Nelleke

AnitaS zei

Leuke dingen heb je gekocht op de beurs. Ik heb nog Ciska geroepen, maar niemand keek. Lida ben ik wel tegengekomen.De catering was inderdaad niet zo goed als andere keren. Gelukkig hadden wij ook braaf ons boterhammetje meegenomen. Ik hoorde dat andere dames geen broodjes meer konden krijgen. Je bloemenquiltje ziet er erg mooi uit.

Karen zei

I love the header photo! You sure had a very interesting day and look at all you bought. Very cute stitchery, I want to start it right now! And, flowers! So many flowers, the layout is great!

Marion zei

Zooo, jullie hebben wel heel wat meegemaakt op jullie dagje uit! De volgende keer toch maar de DH's meenemen????
wat heb je prachtige stoffen gekocht! Je hexagonquilt wordt ook heel mooi.
Tot VRIJDAG als we weer FWQ update hebben!
Groetjes,
Marion

Else zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad, een die je niet gauw vergeet! Die lapjes zijn ook vreselijk MOOI. En dan ook nog blommen, schitterend. Fijne dag, Else

Berna zei

Wat een avontuur na Ahoy, maar je hebt prachtige aankopen gescoord!

Raewyn zei

Your flower garden is looking absolutely beautiful!! I love your purchases too, on your big day out!! Glad you got some coffee in the end!

Erna zei

Hoi Cisca wat zonde hè dat we elkaar gemist hebben.Ik vind je stofjes prachtig, je weet roze is mijn kleur.Het was inderdaad een kleinere beurs en ook wij vonden de catering niet echt geweldig.Ach nu op naar Zwolle....
Liefs
Erna

Saskia zei

Leuk verslag geworden, hele belevenissen!
Je blommen zijn leuk, het groeit aardig..
En een SAL is een Stitch A Long.

martine zei

Wat heb je heerlijk veel stofjes om te aaien.

Dolly Cloth zei

flowers look good so does your cross stitch.

Stray Stitches (Linda G) zei

Beautiful flowers! Love your stitchery too!

Eileen zei

Your blog is beautiful, love looking at all the great stitchery items. Wonderful hexie flowers!

Brigitte zei

Your hexagon colours are delicious.
www.quiltsampler.blogspot.com

Anneke zei

hoi, nog even een aanvulling op je stitchery (heel leuk geworden!). Van Dorry hoorde ik dat het lijntje dat niet op het patroontje staat, de gequilte lijn is... dus die hoeft er niet in gestitcht, als dat een goed werkwoord is.

Yvonne aka sommeke zei

Wat een leuk noppenstofje heb je als boordstof gekozen Cisca!
Ik denk ook niet dat je veel moet quilten in de bloemekes, zoals Lida aangeeft : hier een daar een knoopje in een bloemenhart? Gewoon een paar uitproberen en dan kijken of je het leuk vindt.
Schattige stitchery en lachen met het héle Ahoy-verhaal, die details vergeet je toch nooit meer.

Jantine zei

Ik heb je een mailtje gestuurd met mijn bloementuintje, dan kun je zien hoe ik het gequilt heb. Ter inspiratie...
Ik was donderdag ook in Ahoy en stond in de stand van The Stitch Cottage, schuin tegenover Crown Stitched! Ik ging pas tegen 2en eten halen en toen was het helemaal niet meer druk bij het restaurant...